Astmaa sairastavan kannattaa liikkua

3. toukokuu 2017 - 9:43 -- Verkkotoimitus

Eilen 2.5. vietettiin Kansainvälistä astmapäivää. Päivän kunniaksi järjestimme liveluennon aiheesta Astmaa sairastavan turvallinen liikunta. Tällä kertaa emme kutsuneet ihmisiä paikan päälle lainkaan, vaan järjestöjohta Mervi Puolanne puhui studiolta käsin ja yleisö seurasi luentoa omien tietokoneidensa ääressä tai yhdistyksien järjestämissä tilaisuuksissa isomman screenin välityksellä.

Näin tulemme jatkossakin toimimaan, sillä kokemuksiemme mukaan ihmisiä on vaikea saada paikan päälle. Live-esityksissä on paljon hyviä puolia. Niitä voi seurata mistä päin maailmaa tahansa ja ne, jotka eivät ehdi live-lähetykseen, voivat katsoa sen jälkeen päin tallenteena.

Luennon tallenne löytyy ylhäältä ja sen on ladattu myös Youtubeen. Jos haluatte jatkossa saada tiedon kanavallemme ladatuista uusista videoista, kannattaa luoda Youtubeen oma tili ja käydä tilaamassa Hengitysliiton Youtube-kanava itsellenne.

Ja sitten olennaiseen!

Muistattehan, että astman hyvä hoitotasapaino mahdollistaa kaikenlaisen liikunnan. Jos rasituksen aikana ilmaantuu oireita, se on merkki riittämättömästä lääkityksestä tai astman pahenemisvaiheesta. Hyvä hoitotasapaino edellyttää sitä, että tulehdusta hoitavaa astmalääkettä otetaan jatkuvasti ja säännöllisesti. Astmaa sairastavat sietävät hyvin harjoittelua ja liikunta hoitaa astman oireita!

Oikein mukavaa kevättä kaikille!

astma

Lisää bloggauksia aiheesta