Tärkeintä on lähteminen Vähintään kerran päivässä. Piirroskuva vanhemmasta pariskunnasta lähtemässä pyöräilemään.

Osallistu Tärkeintä on lähteminen -liikuntakampanjaan

Hengitysliitto kannustaa yhdessä Apteekkariliiton ja Liikkuva aikuinen -ohjelman kanssa hengityssairaita, heidän läheisiään ja hengitysterveydestään kiinnostuneita ihmisiä käyttämään talviajan tuoma lisätunti liikuntaan ja omasta terveydestä huolehtimiseen. Teemana on: Tärkeintä on lähteminen – vähintään kerran päivässä!

Kampanja starttaa kellojensiirtoviikonloppuna 29.–30.10. ja jatkuu marraskuussa lähtöpistekorttikampanjalla, jossa jokainen voi kerätä itselleen liikkeellelähtöpisteitä ja 30 pistettä kerättyään osallistua suositun Jopo-polkupyörän arvontaan.

Klikkaa haluamaasi lähtöpistekorttia ja tulosta se itsellesi!

Osallistu arvontaan

Voit osallistua Jopo-pyörän arvontaan, kun olet kerännyt 30 lähtöpistettä marraskuun aikana. Lähtöpisteen saat, kun lähdet liikkumaan!

Kerää lähtöpisteitä ajalla 1.11.2022-12.12.2022 ja osallistu arvontaan ilmoittamalla lähtöpisteesi Webropol-lomakkeella.

Arvonnan säännöt:

1. Arvonnan järjestäjä: Hengitysliitto ry, Y-tunnus 0201472-1
  2. Arvontaan voivat osallistua kaikki täysi-ikäiset 30 lähtöpistettä keränneet ja Hengitysliiton verkkolomakkeeseen 12.12.2022 mennessä lähtöpisteensä ja yhteystietonsa ilmoittaneet henkilöt. Arvontaan voi osallistua vain kerran.
  3. Kaikkien 12.12.2022 mennessä lähtöpisteensä ilmoittaneiden kesken arvomme yhden (1 kpl) Jopo-polkupyörän. Hengitysliitto ry maksaa arpajaisveron. Palkintoa ei voi muuttaa rahaksi tai muuksi tavaraksi.
  4. Osallistuminen ei edellytä hengitysyhdistyksen jäsenyyttä.
  5. Hengitysliiton henkilökunnalla tai heidän perheenjäsenillään ei ole osallistumisoikeutta arvontaan.
  6. Arvomme palkinnon 14.12.2022
  7. Voittajalle ilmoitamme henkilökohtaisesti puhelimitse tai sähköpostitse viimeistään 15.12.2022. Mikäli palkinnon voittajaa ei tavoiteta 10 päivän kuluessa valinnasta, palkinto voidaan arpoa uudelleen.
  8. Arvontaan osallistumisen yhteydessä annettuja henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti.

Hengitysyhdistysten ja apteekkien Tärkeintä on lähteminen -tapahtumat

• Helsinki
    VuoApteekki, Mustalahdentie 4 (Vuosaari)
    Keskiviikko 2.11. kello 14–17
    Kävellen Kahville on Keski-Vuosaarelaisille ja lähiympäristössä asuville järjestettävä tapahtuma, jonka ideana on innostaa asiakkaita arkiliikuntaan. Tapahtumassa kerätään kävelylenkin tiedot, joilla voi halutessaan osallistua 100 euron ravinto- ja kuntovalmennuslahjakortin arvontaan.
    Kaikille paikan päälle saapuville kahvitarjoilu ja mahdollisuus osallistua kehonkoostumusmittaukseen etuhintaan 20 euroa (normaalihinta 49 euroa). Lahjakortin ja kehonkoostumusmittauksen tarjoaa Jälkipoltto oy.
    Tapahtuman järjestää VuoApteekki
    Lisätietoja: info@vuoapteekki.fi, puhelin 010 4067180
  • Jämsä
    Jämsän apteekki, Siltakatu 10 (kokoontuminen apteekin edessä)
    Maanantai 31.10. kello 13
    Lähdetään yhdessä lenkille apteekin edestä kello 13. Halutessaan voi ottaa omat sauvakävelysauvat mukaan. Myös apteekkari Lippe lähtee lenkille mukaan!
    Tapahtuman järjestää Jämsän apteekki
    Lisätietoja: Marika Karjalainen, apteekki@jamsanapteekki.fi, puhelin 010 470 8866
  • Kannus
    Kitinkangas, Liikuntatie 1
    Lauantai 8.10. kello 13–15
    Tutustutaan frisbeegolfiin ja uutta ideaa kuntoportaisiin, myös muita pihapelejä. Tapahtuma on tarkoitettu Kokkolanseudun Hengitysyhdistyksen jäsenille.
  • Mänttä
    Mäntän apteekki, Itätorikatu 10 (kokoontuminen apteekin edessä)
    Perjantai 28.10. kello 13–14
    Kokoontuminen Mäntän apteekin eteen kello 13 mennessä. Alkulämmittely ja noin 3 kilometrin sauvakävely.
    Tapahtuman järjestää Mäntän apteekki
    Lisätietoja: farmaseutti Mirjami Oikarinen, puhelin 03 474 7326.
  • Oulu
    Kauppakuja 2, Haukipudas
    Lauantai 29.10. kello 15
    Apteekin kävelylenkki.
    Tapahtuman järjestää Haukiputaan apteekki
    Lisätietoja: Haukiputaan apteekki, puhelin 08 547 1102
  • Oulu
    Kauppurienkatu 9 ja Kauppurienkatu 12
    Maanantai 31.10. kello 9–11
    Avoimet ovet Hukka Xpressissä 31.10. koko päivän. Ohjattua liikuntaa alkaen kello 9, 10 ja 11. Nouda lähtöpistekorttisi Rotuaarin apteekista! Teeman esittely apteekilla, keräilypistekortin jakaminen ja innostaminen mukaan tapahtumaan.
    Tapahtuman järjestää Rotuaarin apteekki, yhteistökumppani Hukka Xpress Rotuaari kuntosali
    Lisätietoja: Minna Liljamo, minna.liljamo@apteekit.net
  • Valkeakoski
    Lepänkorvanpuisto, Valtakatu 9–11
    Keskiviikko 12.10. kello 13
    Iloinen ulkoliikuntatapahtuma kaikentasoisille liikkujille.
    Tapahtuman järjestää Koskikaran apteekki
    Lisätietoja: info@koskikaranapteekki.fi, puhelin 029 340 0340