Astman omahoidon verkkokurssi

Astman omahoitokurssi käynnistyy verkossa viikolla 11 ja vastaava kurssi keuhkoahtaumatautia sairastaville syksyllä 2018.

Astman omahoidon verkkokurssi johdattaa sinut huolehtimaan itsestäsi ja läheisistäsi. Kevään aikana toteutamme kuuden etäluennon sarjan, jotka tallentuvat myös jälkeenpäin katsottaviksi Hengitysliiton verkkosivuilla ja YouTube-kanavassa.

Luennot järjestetään klo 17–18.30

• 13.3. Aikuisena alkanut astma ja sen hallinta - uusia tutkimustuloksia käytäntöön, keuhkosairauksien erikoislääkäri Leena Tuomisto, EPSHP
  • 27.3. Miten juuri minun astmaani tulisi hoitaa, hengityshoitajan puheenvuoro astman hoidosta, sairaanhoitaja Johanna Yli-Hakala, EPSHP
  • 10.4. Astma ja liikunta, THM Mervi Puolanne, Hengitysliitto
  • 19.4. Kysely- ja kertaustunti lääkeinhalaattorien käytöstä, farmaseutti Eija Salo
  • 2.5.  Tietoinen hengitys, mediYogaohjaaja Tuija Rantamaa
  • 3.5.  Keskusteluilta astmasta, Skype for Business, ilmoittautuminen verkkolomakkeella

Linkki luennoille tulee Hengitysliiton verkkosivuille tapahtumiin.

Tervetuloa mukaan!

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC