Languages

Kokemustoimijat

Kokemustoimija on hengityssairas, joka on koulutuksessa hankkinut taitoja oman selviytymistarinansa jäsentämiseen ja kertomiseen.

Kokemustoimijan osaamista kannattaa hyödyntää erilaisten palvelujen kehittämisessä ja hengitysterveyttä edistävässä vaikuttamistyössä.

Kokemustoimijan kokemuksista on hyötyä esim.

• terveydenhuollon asiakasraadeissa
  • kuntalaiskuulemisissa
  • kehittämishankkeissa
  • vertaisryhmissä
  • lääkärien koulutuksissa
  • sosiaali- ja terveysalan oppilaitoksissa
  • messuilla
  • yhdistysten omissa tilaisuuksissa.

Kokemustoimijan voi tilata: kokemuskoulutus.fi. Palvelu vaatii rekisteröitymisen. Voit tavoittaa hengityssairauksien kokemustoimijoita myös Hengitysliiton kautta: kokemustoimija(a)hengitysliitto.fi.

Katso video, niin tiedät mistä kaikesta on kyse, kun puhutaan kokemustoiminnasta ja yhteistyöstä kokemustoimijoiden kanssa.

Organisation for Respiratory Health in social media

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC