Languages

Savuttomuus

Tupakoimattomuus on tärkeä tekijä hengitysterveyden edistämisessä. Tupakointi ja muiden nikotiinituotteiden käyttö ovat suuria terveysriskejä.

Tupakoinnilla on selvä yhteys useimpiin syöpiin, erityisesti keuhkosyöpään. Keuhkoahtaumatautia sairastavista 90 %:lla on takana vuosikymmenien tupakointi. Noin 50 %  tupakoijista sairastuu jossakin elämänsä vaiheessa keuhkoahtaumatautiin. Tupakointi lisää sydän- ja verisuonisairauksiin sairastuvuutta ja näiden tautien aiheuttamaa kuolleisuutta. Myös passiivinen altistuminen tupakansavulle aiheuttaa samoja terveyshaittoja kuin tupakointi.

Lue tupakoinnin ja nikotiinituotteiden käytön terveyshaitoista Stumpin sivuilla.

Lopettaminen kannattaa aina. Se voi tuntua vaikealta, mutta ei ole mahdotonta. Parhaaseen tulokseen pääsee valmistautumalla huolella.

Tupakoinnin lopettamisen terveyshyödyt

Lue tupakoinnin lopettamisesta Stumpin sivuilla.

Lue lisää: Tupakansavu

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC