Languages

Sisäilma

Sisäilma-osiossa saat tietoa sisäilma-asioista, sisäilmaongelmista, ilmanvaihdosta sekä kosteus- ja homevaurioiden korjaamisesta.

Vasemmanpuoleisesta valikosta pääset sivun sisältöihin. Muista myös muut Hengitysliiton palvelut:

Hengitysliitossa rakennuksiin ja korjausrakentamiseen liittyviin kysymyksiin ovat erikoistuneet korjausneuvojat, jotka neuvovat maksutta homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

Lisää tietoja kosteusvaurioista, niiden tutkimisesta ja korjaamisesta löydät Hengitysliiton ylläpitämästä projektisivustosta www.hometalkoot.fi.

Tietoa sisäilmasta sairastumisesta ja siitä, miten sisäilma-asioita selvitetään kotona, työpaikalla, päiväkodissa ja kouluissa löydät Näin selvität sisäilmaongelmia -osiosta.

Ratkaistaan yhdessä! -hankkeen (2018–2020) tavoitteena on auttaa kuntia löytämään ratkaisuja lasten ja perheiden tukemiseksi silloin, kun koulun sisäilma aiheuttaa oireilua. Hanketta toteuttavat yhteistyössä Hengitysliitto ry, Suomen Vanhempainliitto ry ja Homepakolaiset ry.

Sisäilmasta sairastuneita tukee vertaispuhelin

Hengitysyhdistysten vertaistuki homealtistuneille

Klikkaa ja lähetä meille palautetta

Tuettu Veikkauksen tuotoilla

Testaa tietosi sisäilmasta

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC