Languages

Mekaaniset suodattimet

Mekaanisessa laitteessa on esisuodatin, joka suodattaa karkeamman pölyn, ja sen jälkeen varsinainen suodatin. Suodattimet voivat olla pussi-, paneeli-, HEPA- tai ULPA-suodattimia.

Mekaaniseen suodatukseen perustuvissa laitteissa ilma johdetaan suodattimien läpi tuulettimen avulla. Menetelmä suodattaa tehokkaasti edellä mainittujen kokoluokkien hiukkasia. Toimivuuden ehdottomia edellytyksiä ovat suodattimen, ja sen kiinnityksen, tiiviys.

Mekaaniseen suodatukseen perustuva laite edellyttää säännöllistä ja asianmukaista huoltoa: Esisuodatin puhdistetaan säännöllisesti (pesemällä vedellä tai imuroimalla) ja vaihdetaan aika ajoin uuteen valmistajan ohjeiden mukaisesti. Varsinaisen suodattimen huoltoväli on yleensä esisuodatinta pidempi. On kuitenkin hyvä muistaa, että mitä hienompi suodatin on, sitä useammin se pitää vaihtaa.

Kun hankit mekaanista laitetta:

• Kiinnitä huomiota vaihtosuodattimien saatavuuteen ja hintaan.
  • Selvitä myös mahdollisten lisäsuodattimien (esim. aktiivihiilisuodattimen) saatavuus ja asennettavuus.
  • Kiinnitä huomiota melutasoon. Paremmat suodattimet vaativat isomman moottorin, joka taas tuottaa enemmän melua.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC