Languages

UV-säteilyyn perustuvat laitteet

Ultraviolettisäteilyyn perustuva laite vaikuttaa mikrobien (esim. homeitiöt) DNA:han estämällä niiden kasvun.

UV-laitteen ilmankierrätystehon on oltava tarpeeksi suuri ja laitteessa on oltava suodatin, joka poistaa kuolleet mikrobit huoneilmasta. Huom. on kyseenalaista, miksi mikrobit pitää tappaa, kun ne joka tapauksessa suodatetaan pois huoneilmasta.

Kun hankit UV-laitetta:

• Selvitä UV-laitteen käyttöympäristö. Säteily ei välttämättä tehoa kosteissa tai tiettyjä epäpuhtauksia sisältävissä olosuhteissa.
  • Muista, että mikrobien säteilysietokyky vaihtelee jonkin verran.
UV-säteily on haitallista silmille ja iholle sekä vahingoittaa myös kasveja. Varmistu, ettei säteilyä pääse laitteen ulkopuolelle.
UV-lamppu ja mahdollinen suodatin täytyy vaihtaa säännöllisesti noin kerran vuodessa valmistajan ohjeen mukaan. UV-lampun teho heikkenee sen ikääntyessä ja likaantuessa.
Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC