Languages

Perinteiset pölynimurit

Perinteistä pölynimuria on huollettava säännöllisesti, jotta se toimii tarkoituksen mukaisesti.

Perinteisissä pölynimureissa on erillinen pölypussi, johon roskat kerätään. Yleensä pölynimurin imuteho heikkenee pussin täyttyessä. Pussien koot vaihtelevat merkeittäin alle 2 litrasta noin 4 litraan. Suodattimista toinen on yleensä ennen moottoria, ja toinen ennen  ilman ulostuloa. Pölynimurin poistoilmasuodattimissa täytyy olla suodatus myös pienimmille hiukkasille (vähintään luokka H12).

Muista:

• Pölypussi ja suodattimet on vaihdettava säännöllisesti.
  • Suodattimien kiinnityksen on oltava tiivis, jotta ilma ei virtaa suodattimen ohi.
  • Kiinnitä huomio myös suodattimien vaihto- ja pesumahdollisuuksiin on myös kiinnitettävä huomiota. Laite toimii toivotusti vain puhtailla suodattimilla.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC