Languages

Pölypussittomat pölynimurit

Pölypussittomissa pölynimureissa pöly ja roskat imetään laitteen sisälle, josta keskipakoisvoima ajaa ne sylinterin reunoille. Sieltä ne edelleen putoavat alas ja kerääntyvät säiliöön.

Pölypussittomissa pölynimureissa on poistoilman suodatus. Suodattimet on vaihdettava aivan niin kuin perinteisissäkin pölynimureissa. Pölysäiliö on pestävä tyhjennysten yhteydessä.

Pölypussitonta pölynimuria hankkiessa kiinnitä erityisesti huomiota laitteen poistoilmasuodattimien laatuun. Pölypussittomien imureiden etuna mainostetaan imutehon säilymistä vakiona, koska lika ei tuki pölypussia kuten perinteisissä pölynimureissa. Eduksi mainitaan usein myös alhaisemmat kustannukset, mutta suodattimien hankinnalta ei pölypussittomissakaan laitteissa välty. Testeissä pölypussittomien imurien tyhjennys on koettu epähygieeniseksi ja hankalaksi verrattuna perinteisiin malleihin.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC