Languages

Vesisuodatusjärjestelmät

Vesisuodatusjärjestelmä vaatii tyhjennyksen ja puhdistuksen jokaisen imurointikerran jälkeen.

Vesisuodatusjärjestelmä kierrättää sisään imetyn ilman veden läpi ja samalla siirtää epäpuhtauksia huoneilmasta veteen. Kaikissa laitteissa ei ole erillisiä vaihdettavia suodattimia. Laitteita ei myydä pölynimureina, vaan monipuolisina puhdistusjärjestelminä kodin tarpeisiin.

Vesisuodatusjärjestelmän huolto vaihtelee valmistajan mukaan säiliöiden pesuista koko järjestelmän pesuihin. Laitteen tyhjennys ja puhdistus on hyvä suorittaa jokaisen imurointikerran jälkeen. Seisova ja likainen vesi on aina terveysriski. Puhallettaessa ilmaa vesialtaan lävitse altaassa olevat mikrobit voivat aerosolisoitua ja päätyä huoneilmaan, jossa ne voivat aiheuttaa vakaviakin terveyshaittoja.

Jos vesisuodatusjärjestelmässä on poistoilman suodatin, on se siltä osin verrattavissa suodattimilla varustettuihin tavallisiin pölynimureihin. Kaikissa vesisuodatusjärjestelmissä ei ole poistoilman suodatusta, mutta silti valmistajien mukaan ulostuleva ilma on täysin puhdasta. Tästä ei ole kuitenkaan puolueetonta tutkimustietoa.

Ennen vesisuodatusjärjestelmän hankkimista:

• testaa laite ja sen lisäominaisuudet
  • varmista huollon ja varaosien saatavuus.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC