Languages

Eeva-Liisa Peltonen

Eeva-Liisa Peltonen on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypellä.

Kokemustoimija Eeva-Liisa Peltonen

eevaliisapeltonen@gmail.com

Motto:

Rockin' in the Free World

Aihepiiri:

Sosiaalietuudet, vajaakuntoiset työntekijät, kokemustieto potilaan asemasta sekä asennoituminen sairauksien kanssa elämiseen.

Palvelut:

Kokemustarinani kolmen harvinaiseksi luokitellun sairauden kanssa (reuma ja keuhkot), elämän makuista kerrontaa faktat todeten, mutta tragediaa niiden ympärille ei rakenneta. Kokemustarinani sopii kerrottavaksi esim. eri yhdistysten tilaisuuksissa, kuntoutuksessa ja sopeutumisvalmennuksessa oleville, harvinaisia sairauksia koskevissa tilaisuuksissa, seminaareissa, kouluissa sekä poliittisille tahoille.

Olen sairaushistoriani aikana kulkenut monien lääkärien ja hoitajien käsien läpi. Olisin kaivannut enemmän kontaktia sosiaalityöntekijöihin. Luennoin mielelläni niin lääketieteen, hoito- ja sosiaalityön opiskelijoille ja osaamistaan päivittäville jo valmistuneille ja mahdollisesti ammatissaan toimiville.

Ammattitausta ja osaaminen:

Kirjoitan blogia osoitteessa http://sanoisinkosairasta.blogspot.fi/. Perinteisten luentokeikkojen lisäksi olen liikenteessä myös monologilla Haloo Suomi! Minulla on asiaa! (ks. video alla) Toimin simulaatio- eli potilasnäyttelijänä hoitotyön ja sosiaalialan opiskelijoille.

Kokemus:

Luennot eri yhdistysten tilaisuuksissa ja poliittisille toimijoille. Monologilla 'Kokemuksen voimalla asiantuntijalta asiantuntijalle' ja 'Tulla kuulluksi – Polkuja asiakkaasta toimijaksi' -seminaareissa sekä m/s Soste -risteilyllä.

Hengitysyhdistys ja keikkailualue:

Länsi-Lapin Hengitysyhdistys, Läpi Suomen

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC