Languages

Irma Saari

Irma Saari on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2015. Irma keikkailee myös Skypen välityksellä.

Irma Saari

saari.irma@gmail.com

Motto:

Astma on vain hidaste, ei este. Oman kokemuksen ja sairauden voi kääntää hyödyksi. Minä tiedän, miltä sinusta tuntuu.

Aihepiiri:

Oma tarinani: Minulla on astma, en sairasta. Astma on ollut aina, jo lapsesta asti, allergiapohjaisena. Nykyään olen astman hoitoon erikoistunut farmaseutti. Voin siis puhua sekä vertaisena että ammattilaisena.

Palvelut:

Voin kertoa tarinani lääkäreille, sairaanhoitaja- ja lähihoitajaopiskelijoille ym. Voin myös kertoa astmalääkkeistä ja apuvälineistä. Kouluille ja päiväkodeille voin kertoa aiheesta miten huomioida allerginen/astmaattinen lapsi?

Ammattitausta ja osaaminen:

Farmaseutti, astman hoidon erityispätevyys.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Keski-Uudenmaan Hengitysyhdistys, Etelä-Suomi, tarvittaessa myös kauemmaksi.

Kokemus:

Olen kertonut tarinani ja antanut astma-apuväline -esittelyn sairaanhoitajaopiskelijoille. Skype-esiintyminen (oma tarina) Pohjois-Suomeen.

Organisation for Respiratory Health in social media

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu