Languages

Hengitys-lehti -extra

Täällä voit lukea Hengityslehdessä ilmestyneistä jutuista laajempia versioita.

Genetiikan lyhyt oppimäärä

Helsingin Biobankin Anu Loukola esittelee yksinkertaistetun selvityksen geeneistä biologisena ilmiönä.

Tervetuloa uusi luottamusjohto!

Tammikuussa Hengitysliitto sai uuden liittovaltuuston ja liittohallituksen kaudelle 2019–2022. Toivotamme uuden luottamusjohdon tervetulleeksi luotsaamaan toimintaamme.

Hengitysliiton verkkosivuille hyvä arvosana

Hengitysliiton verkkosivut uudistettiin vuoden 2017 lopussa. Vuoden 2018 loppupuolella järjestimme kaikille sivuston käyttäjille suunnatun kyselyn selvittääksemme, kuinka hyvin onnistuimme uudistuksen tavoitteissa.

Juhlatunnelmia ja lähiruokaa

Hotelli Lasaretin vuoropäällikkö Pauliina Kokko on rakentanut Hengitysliiton lehden lukijoille juhla-annoksen porosta ja kotimaisista juureksista.

Livet med KOL

Att insjukna i kroniskt obstruktiv lungsjukdom förändrar livet och levnadsvanorna. Med de nationella rekommendationerna vill man säkerställa, att alla som insjuknat i KOL får kunskap till stöd för sin egenvård.

Eteenpäin elämässä eli kuinka selviydyin homekotikriisistä
Vastoinkäymiset koettelevat ihmisiä eri tavoin. Joku sisuuntuu siinä, missä toinen lannistuu. Homekotikriisissä asioita selvitellään ja korjataan yleensä pitkään ja joskus kaikki ei aina suju kuten pitäisi. Kaikesta voi kuitenkin selvitä elämässä eteenpäin.

Istutko sinä itsesi hengiltä?
Tieto lisää tuskaa, mutta uskottava se on: nykyajan ihminen istuu itsensä hengiltä. Valveillaoloajastamme istumme suuren ajan, kotona ja töissä.

Väsynyt nainen

Mistä puhumme, kun puhumme sisäilmasta sairastumisesta?
Lastentautien erikoislääkärin Tiina Tuomelan haastattelu.

LKT Tiina Tuomela

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC