Languages

Harvinainen Maraton Tampereella 1.9.

Harvinainen Maraton on Suomessa ensimmäinen liikunnallinen tapahtuma, joka järjestetään harvinaista keuhkosairautta sairastaville, keuhkonsiirron saaneille, heidän läheisilleen ja muille asiasta kiinnostuneille.

Harvinainen Maraton liikutaan Ruotsi-ottelun yhteydessä Tampereella, Ratinan stadionilla lauantaina 1.9.2018 klo 16 alkaen.  Harvinaisen Maratonin matkat ovat 42 m, 420 m ja 4,2 km. Jokainen osallistuja kulkee itselleen sopivan matkan ja etenee omassa tahdissaan. Halukkaille järjestetään ajanotto.

Ilmoittautuminen pitää sisällään osallistumisen lisäksi paidan ja lipun maaotteluun. Harvinaista keuhkosairautta sairastavalle ja keuhkonsiirron saaneelle osallistuminen on ilmainen, muiden osallistumismaksu on 42,19 €. Harvinainen Maraton -tapahtuman tuotoilla hankitaan happisaturaatiomittareita, jotka luovutetaan keskus- ja yliopistosairaaloihin. Tapahtuman tuotolla tuetaan myös keuhkonsiirron saaneiden kisamatkaa MM-kisoihin vuonna 2019. Harvinainen Maraton -tapahtumaa tukee Suomen Urheiluliitto, Tampereen Pyrintö, Boehringer Ingelheim ja Roche.

Ilmoittaudu verkkolomakkeella 29.6. mennessä.

Huom! Tapahtumassa järjestetään kaikille avoin yleisöluento klo 14-15: Hengästyminen kannattaa! Keuhkojen toimintakyvyn ja liikunnan yhteispeli.

Lisätietoja: Janne Haarala p. 050 522 4094 tai Marika Kiikala-Siuko p. 050 539 3071

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC