Languages

Näin kehität hajuaistia

Hajuaistia voi kehittää harjoittelemalla tuoksujen nuuhkimista ja välttämällä nikotiinituotteille altistumista.

Vinkkejä hajuaistin kehittämiseen:

• Hajuaistia voi aktivoida harjoittelemalla tuoksujen nuuhkimista säännöllisesti. Samalla tulee aktivoineeksi aivolohkojen verkostoja ja usein ylläpitäneeksi myönteisiä mielikuvia ja muistoja.
  • Paras tapa aistia tuoksuja paremmin on suosia savuttomuutta ja välttää kaikille nikotiinituotteille altistumista. Nikotiini tuhoaa hajureseptoreja ja nuuska vaikuttaa haju- ja makuaistimusten yhdistelmiin.
  • Nenän limakalvojen kosteus edistää tuoksumolekyylien kiinnittymistä hajureseptoreihin. Vedenjuonti auttaa.
  • Suolahuuhtelu poistaa nenästä bakteereja, siitepölyä ja pölyä ja ylläpitää limakalvojen hyvää kuntoa.
  • Käytä kortisonia sisältäviä nenäsuihkeita vain tarpeeseen ja ohjeen mukaan.  Kortisoni voi muuttaa limakalvoa pysyvästi ja aiheuttaa riippuvuutta.

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC