Languages

Pohjoisen yhdistykset kysyvät jäseniltään kokemuksia ja toiveita

Hengitysyhdistysten hallitukset valmistelevat syksyisin seuraavan vuoden suunnitelmia. Hyvänä pohjana on tieto aiemmin toteutettujen toimintojen vetovoimasta.

Jooga kiinnosti jäsenistöä, shakkikerho ei vetänyt. Siispä jatketaan joogaa, luovutaan shakista ja kokeillaan jotakin muuta. Mutta mitä tarjota niille jäsenille, joita ei yhdistyksen aktiviteeteissa ole näkynyt? Mikä on estänyt mukaantulon ja mikä mahtaisi saada poisjääneet osallistumaan yhteisiin rientoihin?

Jotta pähkäilystä päästäisiin tietopohjaisiin pohdintoihin, pohjoisen alueen hengitysyhdistykset tekevät loppusyksystä yhteisen jäsenkyselyn. Lyhyt verkossa täytettävä kysely lähetetään marraskuun alussa kaikkien yhdistysten kaikille niille jäsenille, joiden jäsentiedoista löytyy sähköpostiosoite. Kaksi yhdistystä täydentää sähköistä kyselyä lähettämällä lisäksi sähköpostittomille jäsenilleen kyselyn paperilla täytettävänä versiona. Paperikyselyn tulokset liitetään sähköisen kyselyn vastauksiin ja tuloksista tehdään oma yhteenveto jokaiselle yhdistykselle. Koko alueen yhteinen yhteenveto tehdään myös. Tuloksia pohditaan hallitusten porukalla ja käytetään tulevien tekemisten suunnittelussa paikallisesti ja alueellisesti.

Kysely on ensimmäinen laatuaan ja sitä jalostetaan tämän syksyn kokemusten pohjalta. Jäsenistön vastausinnon kirittämiseksi joulukuun alussa arvotaan joukko mainioita palkintoja niiden kesken, jotka haluavat arvontaan osallistua.

Vastaa siis ja vaikuta, kun kysely kilahtaa postilaatikkoosi!

Päivi Suuniittu

Organisation for Respiratory Health in social media

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC