Languages

Ryhdy vaikuttajaksi – kouluttaudu kokemustoimijaksi

Haluatko jakaa kokemuksesi omasta tai läheisesi sairastumisesta ja selviytymisestä? Tunnetko kutsumusta vaikuttaa maailmaan oman kokemuksesi pohjalta? Jos vastaat kyllä, kokemustoimijuus saattaa olla sinun juttusi.

Kädet päällekkäin, vertaistuki

Kokemustoimija on hengityssairautta sairastava tai sisäilmasta oireileva tai sairastava ihminen tai hänen läheisensä, joka on koulutuksessa rakentanut kokemuksestaan tarinan kanssaihmisille jaettavaksi. Edellytys antoisalle kokemustoimijuudelle on, että olet jo sinut sairauden kanssa. Rohkeus esiintyä ja valmius rakentaa kokemustoimijan roolia erilaisiin tilanteisiin on eduksi asiassa. Kokemustoimijuus on Hengitysliitossa sopimuspohjaista vapaaehtoistyötä.

Seuraava kokemustoimijakoulutus alkaa Jyväskylässä 23.-24.3. Koulutuksen päättävä toinen lähijakso järjestetään 18.5. Tapaamisten välillä ahkeroidaan harjoitusten parissa verkossa.

Kiinnostuitko? Lue lisää kokemustoimijuudesta täällä. Ensimmäisen koulutusviikonlopun ohjelman löydät täältä.

Koulutukseen hakeminen tapahtuu sähköpostitse. Kerro vapaasti, mikä sinua kokemustoimijuudessa kiinnostaa ja mitkä olisivat vahvuutesi tehtävässä. Lähetä hakemuksesi 28.2. mennessä osoitteella paivi.suuniittu@hengitysliitto.fi. Hakijat haastatellaan ennen valintaa.

Koulutus on osallistujille maksuton. Hengitysliitto korvaa osallistujien matkakulut edullisimman julkisen vaihtoehdon mukaan.

Tervetuloa koulutukseen!

Organisation for Respiratory Health in social media

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC