Languages

Avoimet verkkoillat

Syksyn avoimet verkkoillat tarjoavat kokemustietoa ja vertaistukea. Tarvitset osallistumiseen vain internet-yhteyden ja kuulokkeet.

Kuva neljästä kokemustoimijasta
Kuvassa vasemmalta kokemustoimijat Tapio Aaltonen, Eeva-Liisa Peltonen, Kirsi Repo ja Erkki Leipälä. KUVA: Pirkko Moisio

Syksyn verkkoillat

• Tiistaina 22.10. kello 18 jatkuvat Vinkkejä ja vertaistukea -illat astmadiagnoosin saaneille. Illan emännöivät Irma Saari ja Jaana Pahkamäki. Molemmat ovat verkkovertaisohjaajia ja astmaan erikoistuneita farmaseutteja.

• Tiistaina 1.10. kello 18 Ari Koivunen tarinoi otsikolla Tupakka ja minä. Ari kertoo, kuinka oppi polttamaan, miten lopetti ja miltä elämä keuhkoahtauman kanssa tuntuu.

• Tiistaina 15.10. kello 18 alkaa keskustelusarja Kohtaamisia terveydenhuollossa. Mistä potilas tietää tulleensa hyvin nähdyksi ja kuulluksi? Mistä tunnistaa huonosti sujuneen kohtaamisen? Mikä on potilaan vastuu kohtaamisessa? Ensimmäisinä asiaa pohtivat kokemustoimijat Eeva-Liisa Peltonen ja Kirsi Repo.

• Keskiviikkona 23.10. kello 18 alkaa omaisten oma ilta. Mitä sinulle kuuluu, hengityssairaan läheinen? Keskustelua kuljettaa verkkovertaisohjaaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti Satu Ahopelto. Syksyn toinen ilta on luvassa 20.11.

• Keskiviikkona 30.10. kello 18 Pirkon pöytä kutsuu jakamaan kokemuksia ja vertaisvinkkejä sisäilmasta oireilevien kesken. Ota kahvimuki läppärin viereen ja liity keskusteluun kokemustoimija Pirkko Moision kanssa.

• Maanantaina 11.11. kello 18 aiheemme on Pysy liikkeellä myös pakkasilla! Kysy hengitysilmanlämmittimen valinnasta ja käytöstä Suomen Jonas Oy:n Jorma Lundenilta.

• Torstaina 14.11. kello 18 Uniapnea ja minä – pitkä tie diagnoosiin. Kokemustoimija Tapio Aaltonen johdattaa keskusteluun kertomalla omasta taipaleestaan.

• Tiistaina 19.11. kello 18 Uniapnea ja minä – CPAP-laite on paras kaveri. Kokemustoimija Erkki Leipälä alustaa keskustelua laitteen käyttökokemuksista.

Tervetuloa vaihtamaan kokemuksia!

Iltoihin ei tarvitse ilmoittautua.  Lisätiedot ja osallistumislinkit tapahtumiin löytyvät Hengitysliiton verkkosivuilta tapahtumakalenterista

Illat järjestetään Teams-yhteydellä. On suositeltavaa testata Teamsin toiminta ennen tapahtumien alkua. Teams-ohjeet

Lisätietoja verkkoilloista: järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi