Languages

Harvinaisten iloinen lankakerä -ryhmä starttaa verkossa Kirsi Koivun luotsaamana

Keväällä käynnistyy uusi verkkovertaisryhmä harvinaista hengityssairautta sairastaville. Harvinaisten iloinen lankakerä -ryhmää pyörittää Kirsi Koivu.

Kirsi Koivu ja kuvituskuvana hymynaamat sekä lankakerä

Kirsi itse sairastaa bronkiektasiaa sekä astmaa ja kokemusta löytyy vaikka ja mistä. Kirsi on intohimoinen käsityöntekijä välineenä kaikki virkkuukoukusta ompelukoneeseen.

Kirsi opiskelee verkkovertaisohjaajakoulutuksessa. Ensimmäistä kertaa kokonaan verkossa toteutettavassa koulutuksessa neljä tulevaa verkkovertaisohjaajaa treenaa ohjaustaitoja.

Kun Kirsi aloitti ohjaajakoulutuksen, hänellä oli valmiina idea käynnistää Harvinaisten iloinen lankakerä -ryhmä. Kirsi on niin innostunut vertaisryhmästä, että sähäkkä nainen käynnistää ryhmäläisten haun jo nyt.

- Jaamme kokemuksia ja ideoita käsitöistä samalla niitä tehden ja pohdimme positiivisia voimavaroja sairauden kanssa elämisen tueksi. Voit tulla mukaan, vaikka olisit vasta ihan aloittelija käsityöharrastuksessa, saat apua aloittamiseen. Ryhmä sopii kaikenikäisille ja kummallekin sukupuolelle ilman rajoituksia.

- Ei kangistuta kaavoihin ja huumorikin on sallittua kaikissa eri laaduissaan, jokaista osallistujaa ja kanssaihmisiä kuitenkin kunnioittaen. Tule viihtymään ryhmäämme! Tavataan ensimmäisen kerran huhtikuussa, toivottaa Kirsi kaikille harvinaista hengityssairautta sairastaville.

Ilmoittaudu mukaan verkkovertaisryhmään sähköpostitse verkkovertaisryhma(a)hengitysliitto.fi.