Parempaa sisäilmaa

30. syyskuu 2016 - 11:07 -- Verkkotoimitus

Kouluttajan esityskalvot

Olin keskiviikko-iltana 28.9. luennoimassa Hengityssairaiden vertaistoiminta verkossa -projektin järjestämässä teemaillassa sisäilmaan liittyvistä tekijöistä. Yleisölle avoin tilaisuus järjestettiin Oulun Lasaretin saaressa. Paikan päällä Rossi-kabinetissa tilaisuuteen osallistui n. 15 henkilöä. Esitystä oli mahdollista seurata myös etänä Skypen välityksellä.

Esityksessä kerroin sisäilman tärkeimmistä tekijöistä ja näkökulmia, joilla itse kukin meistä voi vaikuttaa sisäilman laatuun esimerkiksi omassa kodissa. Tilaisuuden päätteeksi yleisö sai esittää kysymyksestä aiheeseen liittyen. Kysymyksiä tuli laajalta alueelta, niin kuin odottaa sopii. Kestosuosikit, kuten ilmanvaihto ja homekoulut herättivät paljon keskustelua ja mielipiteitä yleisössä.

Kaiken kaikkiaan onnistunut ilta. Iso kiitos tilaisuuden järjestelyistä vastanneelle Oulun seudun hengitysyhdistyksen Kirsi Mäntykivelle ja kaikille tilaisuuteen osallistuneille!

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin

Sisäilma- ja korjausneuvojat neuvovat sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181.

parempaasisäilmaa

Bloggaaja

Heikki Rautio

Pohjois-Suomen korjausneuvoja

Olen koulutukseltani rakennusinsinööri ja olen työskennellyt Hengitysliitossa vuoden 2013 lopusta alkaen. Opiskelen tällä hetkellä rakennusterveysasiantuntijaksi. Toimipisteeni sijaitsee Oulussa ja vastuualueeni on koko Pohjois-Suomi. Tehtävämme on jakaa puolueetonta tietoa sisäilmasta ja korjausrakentamisesta kaikille tietoa janoaville. Neuvontaa annamme pääsääntöisesti neuvontapuhelimessa ja yleisötilaisuuksissa, mutta silloin tällöin jalkaudumme myös ”kentälle”. Vapaa-ajalla urheilen ja vietän aikaa kotona.