Yhdessä jo 110 vuotta

29. elokuu 2016 - 8:46 -- Verkkotoimitus
Pieni ele

Ensi vuonna itsenäinen Suomi täyttää 100 vuotta, mutta Pieni ele -keräys täyttää jo 110. Pieni ele on siis todellinen suomalaisen lähimmäisenrakkauden instituutio, vanhempi kuin Suomi itse. Ei lainkaan hullumpi isoveliasema!

Pieni ele -keräys on hyväksytty osaksi Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa. Suomi 100 -ohjelman teemana on ”Yhdessä”, ja sehän sopii Pieneen eleeseen kuin nakutettuna. Keräyksemme on yhteistyötä monella tasolla. Keskusliitot yhdessä, paikallisyhdistykset yhdessä. Hengityssairaat, reumaatikot, kehitysvammaiset – ihmiset yhdessä diagnoosista riippumatta. Yhtä köyttä, yhteen hiileen.

Pieni ele -keräystoimikunnan puheenjohtaja Kimmo Juutilainen pohti taannoin, ettei tämmöisen keräyksen pitäisi olla lainkaan mahdollista. Mittakaava on todella suuri talkoovoimin toteutettavaksi: liki 300 kuntaa, pari tuhatta yhdistystä, toistakymmentä tuhatta vapaaehtoista, miljoonaluokan tuotto. Eihän tämän pitäisi voida onnistua!

Hetken tuumittuaan Kimmo kuitenkin totesi, että syy mahdottoman mahdollistumiseen taitaa olla juuri se, että hommaa on treenattu 110 vuotta. Kokemusta on!
Pienen eleen juhlavuosi huipentuu jo huhtikuussa, kun järjestämme lipaskeräyksen kuntavaalien äänestyspaikoilla. Keräysvalmistelut ovat täydessä käynnissä. Aikomuksena on juhlavuoden kunniaksi rikkoa kuntavaalien keräysennätys ja kerätä 1,5 miljoonaa euroa lahjoituksia.

Sadat vammais- ja terveystyön yhdistykset ovat jo ilmoittautuneet tuleviin kunta- ja presidentinvaalien keräyksiin. Hengitysliiton paikallisyhdistykset ovat erittäin tervetulleita mukaan joukkueeseen! Tehdään lisää ihmeitä! Yhdessä.

Yhdistysten ilmoittautuminen vuosien 2017 ja 2018 Pieni ele -keräyksiin jatkuu 25.9.2016 asti. Netti-ilmoittautuminen http://bit.ly/PE2017. Lisätietoja antaa projektipäällikkö Elina Ranta elina.ranta@pieniele.fi puh. 0400-887114.

pieniele

Bloggaaja

Elina Ranta

Projektipäällikkö

Pieni ele

Pyöritän Pieni ele -keräystä kotimaan vammais- ja terveystyölle. Pomojani ovat Hengitysliitto ja 16 muuta alan järjestöä, työkavereitani 14 000 ahkeraa vapaaehtoista.

Olen koulutukseltani biologi ja tiedottaja. Keräyspäällikkönä minussa pääsevät työhön myös maailmanparantaja, liikuttuja, organisaattori ja pilkunnylkijä. Sirkuttajasta puhumattakaan.

www.pieniele.fi

Lisää bloggauksia aiheesta