Hengitys- ja keuhkosairaudet

Näiltä sivuilta löydät toimintaohjeita astman, keuhkoahtaumataudin ja uniapnean sekä harvinaisempien hengityssairauksien diagnosointiin, hoitoon sekä vinkkejä lisämateriaaleista.

Hengityssairaus vai keuhkosairaus? Molempia sanoja kuulee käytettävän, kun arjessa tulee puhe astmasta, keuhkoahtaumataudista ja uniapneasta sekä harvinaisemmista hengityssairauksista kuten esimerkiksi sarkoidoosista ja bronkiektasiasta.

Vertaistuella on suuri merkitys hengityssairaan elämänlaadulle. Jos sinulla tai läheiselläsi on hengityssairaus, katso mikä hengitysyhdistys toimii lähelläsi ja tule mukaan! Yhdistykset järjestävät paljon erilaisia vertaistapaamisia ja liikuntaryhmiä – osa tapahtumista on myös avoimia kaikille kiinnostuneille. Näistä tapahtumista saat tiedon oman alueesi hengitysyhdistyksen tapahtumakalenterista.

Hengityssairauksia sairastaa miljoona suomalaista.

Klikkaa ja lähetä meille palautetta

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.