Lähetä terveisiä -rekisterin tietosuojaseloste

Hengitysliiton viestintä
puh. 020 757 5000, tiedotus@hengitysliitto.fi

Rekisterin käyttötarkoitus

Lähetä terveisiä -palautelomakkeen rekisterin pääkäyttötarkoitus on palautteen antajien yhteystietojen rekisteröinti asiakaspalvelua varten.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä ovat Lähetä terveisiä -palautelomakkeella palautteita lähettäneiden yksityishenkilöiden etu- ja sukunimitiedot, paikkakuntatieto, sähköpostiosoite, puhelinnumero, ip-osoite sekä palautteen antajan kirjoittama palaute. Palautteen antaja voi halutessaan jättää nimitiedot, paikkakuntatiedon, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron antamatta. Palautteen antaja itse päättää, mitä henkilötietoa hän tuottaa varsinaiseen palautteeseensa.

Säännönmukaiset tietolähteet

Kaikki rekisterin tiedot on saatu henkilöiltä itseltään palautteen antajan täyttämältä lomakkeelta. Henkilötietoja ei päivitetä, eikä muuteta Hengitysliiton toimesta

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Henkilötietoja säilytetään yhden vuoden ajan. Henkilötietoja ei arkistoida. Henkilö voi itse pyytää omien tietojensa poistamista järjestelmästä.

Henkilötietojen käsittelyssä ja rekisteröinnissä toimitaan henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Manuaalista aineistoa ei ole.

Sähköisesti käsiteltävät tiedot

Rekisteriä ylläpidetään hengitysliitto.fi-palvelua varten hankitussa palvelinympäristössä ja verkkoalustalla, jotka ovat tietoturva-suojausten alaisia. Rekisteriin pääsevät vain työtekijät, joilla on siihen työnsä puolesta oikeus. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterin käyttäjillä on salassapitovelvollisuus. Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina.

Rekisteröidyn tarkastusoikeus

Henkilötietolaki 26 §: Henkilöllä on oikeus tarkistaa itseään koskevat rekisteritiedot ja saada niistä pyydettäessä kopiot. Tarkistuspyyntö tehdään kirjallisena Hengitysliiton rekisteriyhteyshenkilölle. Tarkastaminen on maksuton kerran vuodessa.