Lähetä terveisiä -rekisterin tietosuojaseloste

Hengitysliiton viestintä
puh. 020 757 5000, tiedotus@hengitysliitto.fi

Rekisterin käyttötarkoitus

Lähetä terveisiä -palautelomakkeen rekisterin pääkäyttötarkoitus on palautteen antajien yhteystietojen rekisteröinti asiakaspalvelua varten.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä ovat Lähetä terveisiä -palautelomakkeella palautteita lähettäneiden yksityishenkilöiden etu- ja sukunimitiedot, paikkakuntatieto, sähköpostiosoite, puhelinnumero, ip-osoite sekä palautteen antajan kirjoittama palaute. Palautteen antaja voi halutessaan jättää nimitiedot, paikkakuntatiedon, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron antamatta. Palautteen antaja itse päättää, mitä henkilötietoa hän tuottaa varsinaiseen palautteeseensa.

Säännönmukaiset tietolähteet

Kaikki rekisterin tiedot on saatu henkilöiltä itseltään palautteen antajan täyttämältä lomakkeelta. Henkilötietoja ei päivitetä, eikä muuteta Hengitysliiton toimesta

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Henkilötietoja säilytetään yhden vuoden ajan. Henkilötietoja ei arkistoida. Henkilö voi itse pyytää omien tietojensa poistamista järjestelmästä.

Henkilötietojen käsittelyssä ja rekisteröinnissä toimitaan henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Manuaalista aineistoa ei ole.

Sähköisesti käsiteltävät tiedot

Rekisteriä ylläpidetään hengitysliitto.fi-palvelua varten hankitussa palvelinympäristössä ja verkkoalustalla, jotka ovat tietoturva-suojausten alaisia. Rekisteriin pääsevät vain työtekijät, joilla on siihen työnsä puolesta oikeus. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterin käyttäjillä on salassapitovelvollisuus. Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina.

Rekisteröidyn tarkastusoikeus

Henkilötietolaki 26 §: Henkilöllä on oikeus tarkistaa itseään koskevat rekisteritiedot ja saada niistä pyydettäessä kopiot. Tarkistuspyyntö tehdään kirjallisena Hengitysliiton rekisteriyhteyshenkilölle. Tarkastaminen on maksuton kerran vuodessa.

• Facebook : 2610203232341533

Keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Hannu Puolijoen mukaan sisäilmaan liittyvien oireiden epämääräisyys ja moninaisuus tekee syy-seuraus-yhteyksien todentamisesta yksittäisen potilaan kohdalla haastavaa. Muoti-ilmiöön tai luulosairauteen Puolijoki ei tutkitun tiedon tai työkokemuksensa perusteella usko. Jos koko ajan altistuu, kehittyy vaikea astma. Hannu Puolijoen kohdalle on sattunut myös muutamia keuhkorakkulatulehduksia, jotka ovat erittäin ikäviä, vaikeahoitoisia ja invalidisoivia koska ne ovat usein pysyviä juttuja. Lue lisää Yle MOT:n jutusta, jossa käsitellään Parolan kasarmin sisäilmaongelmia: https://bit.ly/2XEwtOF

Hengitysliiton #tuoksutON-kampanja rohkaisee miettimään omaa suhdetta erilaisiin tuoksuihin ja niiden käyttöön. Kun tiedostaa kuinka paljon erilaisia tuoksuja käyttää päivän mittaan ja minkälainen vaikutus niillä voi olla muihin ihmisiin, on helpompi muuttaa tottumuksiaan. Hengitysliiton järjestöjohtaja kertoo kampanjasta lisää Radio Classicin podcastissa: https://bit.ly/2XdZ2lD.

Pääsiäinen tarjoaa tilaisuuden rauhoittua ja viettää aika perheen kanssa. Omaa aikaa ei kuitenkaan tule myöskään unohtaa ja pidempää viikonloppua voi viettää esimerkiksi liikunnan merkeissä. Hengitysliitto toivottaa kaikille rauhallista ja iloista pääsiäistä.

• Facebook : 2599022076792982

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.