Lähetä terveisiä -rekisterin tietosuojaseloste

Hengitysliiton viestintä
puh. 020 757 5000, tiedotus@hengitysliitto.fi

Rekisterin käyttötarkoitus

Lähetä terveisiä -palautelomakkeen rekisterin pääkäyttötarkoitus on palautteen antajien yhteystietojen rekisteröinti asiakaspalvelua varten.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä ovat Lähetä terveisiä -palautelomakkeella palautteita lähettäneiden yksityishenkilöiden etu- ja sukunimitiedot, paikkakuntatieto, sähköpostiosoite, puhelinnumero, ip-osoite sekä palautteen antajan kirjoittama palaute. Palautteen antaja voi halutessaan jättää nimitiedot, paikkakuntatiedon, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron antamatta. Palautteen antaja itse päättää, mitä henkilötietoa hän tuottaa varsinaiseen palautteeseensa.

Säännönmukaiset tietolähteet

Kaikki rekisterin tiedot on saatu henkilöiltä itseltään palautteen antajan täyttämältä lomakkeelta. Henkilötietoja ei päivitetä, eikä muuteta Hengitysliiton toimesta

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Henkilötietoja säilytetään yhden vuoden ajan. Henkilötietoja ei arkistoida. Henkilö voi itse pyytää omien tietojensa poistamista järjestelmästä.

Henkilötietojen käsittelyssä ja rekisteröinnissä toimitaan henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Manuaalista aineistoa ei ole.

Sähköisesti käsiteltävät tiedot

Rekisteriä ylläpidetään hengitysliitto.fi-palvelua varten hankitussa palvelinympäristössä ja verkkoalustalla, jotka ovat tietoturva-suojausten alaisia. Rekisteriin pääsevät vain työtekijät, joilla on siihen työnsä puolesta oikeus. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterin käyttäjillä on salassapitovelvollisuus. Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina.

Rekisteröidyn tarkastusoikeus

Henkilötietolaki 26 §: Henkilöllä on oikeus tarkistaa itseään koskevat rekisteritiedot ja saada niistä pyydettäessä kopiot. Tarkistuspyyntö tehdään kirjallisena Hengitysliiton rekisteriyhteyshenkilölle. Tarkastaminen on maksuton kerran vuodessa.

Rakennusten energiatehokkuus on tärkeä asia. Tehokkuuden korostamisen huumassa on kuitenkin hyvä muistaa, että rakennukset ja asunnot on tehty ihmisiä varten. Energiatehokkainkin rakennus on tehoton käyttötarkoitukseensa, jos sisäilman laatu heikkenee energiansäästön seurauksena.

Voisiko kodin älytekniikan avulla parantaa sekä energiatehokkuutta että sisäilmaolosuhteita?

Lue lisää sisäilma-asiantuntijamme Kirsi Säkkisen blogi-kirjoituksesta. Tutustu samalla Asu oikein -projektiin, jossa seurasimme vuoden ajan langattomien antureiden avulla neljän erilaisen kodin sisäilman olosuhteita: https://bit.ly/31GfsX0

• Facebook : 2717482201613635

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Tuoreessa hallitusohjelmassa on monta hyvää uudistusta hengityssairaille, mutta myös paljon toivomisen varaa. Katso, miltä hallitusohjelman kirjaukset sosiaali- ja terveyspalveluista, sisäilmasta sairastamisesta sekä korjausrakentamisesta vaikuttavat Hengitysliiton näkökulmasta: https://bit.ly/2Rizpyk

• Facebook : 2715519568476565

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat nyt kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR

• Facebook : 2713742295320959

Hengästyttävää menoa!

Hengitysliiton kanssa yhteistyötä tekevä yleisurheilija Topi Raitainen, 23, on eurooppalaisen yleisurheilun kärkinimiä.

3 000 metrin estejuoksussa ennätyksiä rikkonut Raitanen kertoo pitävänsä vain yhden vapaapäivän kuukaudessa. Ammattiurheilijan treenimäärä on hurja: "Palautumislenkkinä toimii 20 kilometrin juoksumatka", Raitanen kertoo.
    Mutta mitä tavallinen tallaaja voi tehdä innostuakseen liikunnasta?

"Tärkeintä on lähteminen."

Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haaralan luotsaama Lisäaikaa liikunnalle -kampanja täyttää jo 20 vuotta! Juhlavuoden teema on Tärkeintä on lähteminen − vähintään kerran päivässä.

#hengitysliitto #hengitysterveys #motivaatio #tärkeintäonlähteminen @topiraitanen