Ammatiopisto Luovi

Ammattiopisto Luovi on valtakunnallisesti toimiva, Suomen suurin ammatillinen erityisoppilaitos.

Luovi tarjoaa erityistä tukea tarvitsevalle nuorelle ja aikuiselle väylän työhön ja hyvään elämään. Koulutustarjontaan kuuluvat valmentava koulutus ja ammatillinen tutkintokoulutus. Koulutuksen rahoitus tulee opetus- ja kulttuuriministeriöltä.

Luovi toimii yli 20 paikkakunnalla ja sen hallinnollinen keskus on Oulussa. Luovissa opiskelee vuosittain noin 1 800 opiskelijaa. Henkilöstöä on noin 700 asiantuntijaa. Koulutuksen lisäksi Luovi tarjoaa ammatillisen erityisopetuksen asiantuntijapalveluita.

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi 30.10.2017 Luoville ammatillisen koulutuksen laatupalkinnon. Palkinnon perusteluina ovat olleet mm. aktiivinen laadunhallinnan kehittäminen jo monien vuosien ajan ja tavoitteellinen tiedolla johtaminen. Luovi-laatu tarkoittaa toiminnan erinomaista laatua kaikessa toiminnassa ja jokaisen luovilaisen työssä.

Ammattiopisto Luovi

#SuomiAreena'n keskiviikon kuulumisia. Tänään keskusteltiin mm. sotesta ja sairaanhoidon robotiikasta "Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset" -keskustelussa. Tilaisuuden kruunasi Punatähtien sote-aiheinen kappale. Tämän lisäksi Hengitysliiton viestintäpäällikkö Hanna Salminen ja kansanedustaja Pilvi Torsti kävivät tutustumassa Ammattiopisto Luovi'n tiloihin.

Päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmat ratkaistaan yhdessä! Vanhempien aktiivisuudella on iso merkitys silloin, kun päiväkodissa tai koulussa havaitaan sisäilmaongelmia ja ne halutaan ratkaista. Lue Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimeksen blogi-juttu Ratkaistaan yhdessä! -hankkeesta kokonaisuudessaan:

#SuomiAreena tunnelmia! Suomen Golfliitto ja nyrkkeilijä Eva Wahlström kokeilemassa puistogolfia Veikkaus-ständillä. Mukana myös Hengitysliiton oma liikunnan suunnittelija Janne Haarala!

Hyvää #SuomiAreena-viikkoa! Hengitysliitto on näkyvästi mukana koko arkiviikon kestävässä keskustelutapahtumassa.

Hengitysliitto ja Ammattiopisto Luovi järjestävät torstaina 19.7. klo 11.30–12.30 yhdessä Invalidiliiton, Tapaturma- ja sairausinvalidien liiton sekä SATAOSAA – Satakunnan mallit työllistymiseen ja osallisuuteen -maakuntakokeilun kanssa keskustelutilaisuuden ”Napakymppi! Osatyökykyiset mahtavana mahdollisuutena” osana SuomiAreenan ohjelmaa. Paikkana Porin Kaupungintalon piha, Hallituskatu 12. Keskustelun juontaa uutistoimittaja Marjukka Havumäki ja näkemyksiään jakamassa ovat mm. presidentti Tarja Halonen, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen ja Ammattiopisto Luovin johtaja Hannu Koivula. Voit seurata keskustelua myös osoitteessa https://www.katsomo.fi/#!/jakso/942806 . Linkki aktivoituu 18.7 klo 15.00.