Ammatiopisto Luovi

Ammattiopisto Luovi on valtakunnallisesti toimiva, Suomen suurin ammatillinen erityisoppilaitos.

Luovi tarjoaa erityistä tukea tarvitsevalle nuorelle ja aikuiselle väylän työhön ja hyvään elämään. Koulutustarjontaan kuuluvat valmentava koulutus ja ammatillinen tutkintokoulutus. Koulutuksen rahoitus tulee opetus- ja kulttuuriministeriöltä.

Luovi toimii yli 20 paikkakunnalla ja sen hallinnollinen keskus on Oulussa. Luovissa opiskelee vuosittain noin 1 800 opiskelijaa. Henkilöstöä on noin 700 asiantuntijaa. Koulutuksen lisäksi Luovi tarjoaa ammatillisen erityisopetuksen asiantuntijapalveluita.

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi 30.10.2017 Luoville ammatillisen koulutuksen laatupalkinnon. Palkinnon perusteluina ovat olleet mm. aktiivinen laadunhallinnan kehittäminen jo monien vuosien ajan ja tavoitteellinen tiedolla johtaminen. Luovi-laatu tarkoittaa toiminnan erinomaista laatua kaikessa toiminnassa ja jokaisen luovilaisen työssä.

Ammattiopisto Luovi

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: