Hotelli Lasaretti

Hotelli Lasaretti tarjoaa Oulussa keskustan kupeessa sijaitsevassa historiallisessa Lasaretinsaaressa elämyksiä, liikuntaa ja hyvää ruokaa.

Ainutlaatuisen tunnelman tuottaa kauniin miljöön lisäksi edustava kokoelma pohjoissuomalaisten taiteilijoiden kuva- ja kuvanveistotaidetta.

Lasaretti tarjoaa laadukkaita kokous-, majoitus- ja ravintolapalveluja. Hotelli ei kuulu ketjuihin, joten jokaista asiakasta kohdellaan arvostavasti ja yksilönä. Hotellihuoneita löytyy 49, erilaisia kokous- ja juhlakäyttöön soveltuvia tiloja 12 ja ravintola Virrasta 140 asiakaspaikkaa.

Lasaretissa panostetaan yhteiskunta- ja ympäristövastuuseen: yhteistyökumppaneina ovat paikalliset pienyrittäjät, oma henkilöstö on pysyvää ja ympäristöasioita vaalitaan Joutsenmerkillä. Kun on kerran viihtynyt Lasaretissa, palaa aina uudelleen.

Lasaretti-nimi juontaa juurensa sijainnistaan, virallista TaitoReitti Oy -nimeä käytetään harvoin.

Hotelli Lasaretti

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: