Kovak ja Lovak

Kovak Oy on vapailla markkinoilla kilpaileva yritys, Lovak puolestaan kuntoutumisen ja työllistämisen monipalvelukeskus.

Kovakia ja Lovakia yhdistäviä tekijöitä ovat arvopohja elämässä ja työssä: jokaisella on oikeus tehdä halutessaan töitä ja tulla arvostetuksi työntekijäksi. Kovakilla ja Lovakilla on yhteinen toimipiste Lohjalla.

Kovak valmistaa alihankintana erilaisia kokoonpanotöitä ja sillä on mm. oma ompelimo. Kovak on monen jälleenmyyjän, teollisuuden, yrityksen ja julkisen sektorin yhteistyökumppani.

Lovak on työllistämisen monipalvelukeskus, jossa järjestetään mielenterveyskuntoutujien työhönvalmennuksia, kuntouttavaa työtoimintaa ja erilaisia työkokeiluja.

www.kovak.fi

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: