Paikallinen vaikuttaminen

Liiton vaikuttamistoiminta on valtakunnallista, paikallisesta vaikuttamisesta huolehtivat liiton jäsenjärjestöt eli hengitysyhdistykset.

Liitto tukee hengitysyhdistysten vaikuttamistyötä yhteisillä materiaaleilla ja yhteiskunnallisella vaikuttamiskoulutuksella. Kunnallispolitiikkaan otamme kantaa yleisellä tasolla vaaliteemoina ja jakamalla hyviä käytäntöjä ja julkaisemalla kuntalais-aloitteita. Alueellisen vaikuttamisen painopisteinä ovat savuttomuus, sisäilma-asiat, hyvä hengitysilma, hyvinvointia ja terveyttä edistävät elämäntavat.

Kuntalaisaloitteet

Hengitysliitto kannustaa jäsenyhdistyksiään, jäseniään sekä muita kiinnostuneita mukaan yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Yksi tapa saada ääni kuuluviin hyvän hengitysterveyden ja sisäilman puolesta, on tehdä asiasta kuntalaisaloite. Julkaisemme listaa kaikista tietoomme tulleista kuntalaisaloitteista näistä teemoista, jotka noudattavat Hengitysliiton näkemyksen mukaan uusinta, monipuolisesti vahvistettua tietoa hengitysterveydestä, hengityssairauksista sekä sisäilmakysymyksistä.

Listan kuntalaisaloitteista näet täältä. Jos haluat oman aloitteesi mukaan listaukseen, lähetä linkki osoitteeseen tiedotus(a)hengitysliitto.fi.