Kuntalaisaloitteet

Hengitysliitto julkaisee listaa tietoomme tulleista kuntalaisaloitteista, jotka noudattavat Hengitysliiton näkemyksen mukaan uusinta, monipuolisesti vahvistettua tietoa hengitysterveydestä, hengityssairauksista sekä sisäilmakysymyksistä.

Jos haluat oman aloitteesi mukaan listaan, lähetä linkki osoitteeseen tiedotus(a)hengitysliitto.fi.

Aloitteet

Nurmijärvi - Kuntalaisaloite

Terveelliset tilat lapsille
Vihti - Kuntalaisaloite

Aloite sisäilmaongelmien ratkaisemiseksi niin, että lasten oikeudet terveelliseen ja turvalliseen päivähoito- ja oppimisympäristöön toteutuvat, kyseessä on ns. Keravan malli
Akaa - Kuntalaisaloite

Tuusula - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Vantaa - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Terveelliset tilat lapsille ja sairastuneille opetusta
Helsinki - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Kerava - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Kuntalaisaloite päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmien ratkaisemiseksi niin, että lasten oikeudet terveelliseen ja turvalliseen päivähoito- ja oppimisympäristöön toteutuvat
Salo - Kuntalaisaloite

Espoo - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.