Kuntalaisaloitteet

Hengitysliitto julkaisee listaa tietoomme tulleista kuntalaisaloitteista, jotka noudattavat Hengitysliiton näkemyksen mukaan uusinta, monipuolisesti vahvistettua tietoa hengitysterveydestä, hengityssairauksista sekä sisäilmakysymyksistä.

Jos haluat oman aloitteesi mukaan listaan, lähetä linkki osoitteeseen tiedotus(a)hengitysliitto.fi.

Aloitteet

Nurmijärvi - Kuntalaisaloite

Terveelliset tilat lapsille
Vihti - Kuntalaisaloite

Aloite sisäilmaongelmien ratkaisemiseksi niin, että lasten oikeudet terveelliseen ja turvalliseen päivähoito- ja oppimisympäristöön toteutuvat, kyseessä on ns. Keravan malli
Akaa - Kuntalaisaloite

Tuusula - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Vantaa - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Terveelliset tilat lapsille ja sairastuneille opetusta
Helsinki - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Kerava - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

Kuntalaisaloite päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmien ratkaisemiseksi niin, että lasten oikeudet terveelliseen ja turvalliseen päivähoito- ja oppimisympäristöön toteutuvat
Salo - Kuntalaisaloite

Espoo - Valtuustokäsittelyyn tähtäävä aloite

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: