Lääkitys

Tietoa lääkkeistä ja lääkkeiden annostelusta sekä vastaanottokäynnille valmistautumisesta.

Löydät tietoa eri lääkkeistä Terveyskirjastosta

Tutustu Apteekkariliiton videoihin lääkkeiden annostelusta.

Astman ja keuhkoahtauman (obstruktiivisten keuhkosairauksien) lääkehoito perustuu yleensä sisäänhengitettävään lääkitykseen, joka muodostuu hoitavasta ja avaavasta lääkkeestä. Käytössä voi olla myös erilaisia suun kautta otettavia lääkkeitä.

Lääkärikäynti tulossa?

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: