Tilajatkeet

Tilajatketta käytetään lääkkeenoton helpottamiseen.

Tilajatke helpottaa lasten lääkkeenottoa. Myös Iäkkäät henkilöt, joilla hengityskapasiteetti on pieni ja/tai hengityksen synkronointi lääkkeenotossa ei onnistu, hyötyvät myös tilajatkeesta. Tilajatkeen kautta hengittäen aerosolimuodossa oleva lääkeannos saadaan tehokkaammin hyödynnettyä. Pienillä lapsilla tilajatkeessa käytetään maskia, mutta yleensä kolmen vuoden iästä alkaen maski voidaan jättää pois.

Tilajatkeita valmistavat Volumatic, Babyhaler, Vortex, Aerochamber ja Philips/Optichamber Diamond.

Lisätietoa esimerkiksi apteekeista ja sivulta Astman omahoito.

Katso farmaseutti Eija Salon luento lääkeinhalaattorien käytöstä.

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt