Kuuntelusarja naisen elämästä sairauden kanssa

Oireilu, sairaus ja niihin liittyvä mahdollinen hoito vaikuttavat kokonaisvaltaisesti jokaiseen meistä, myös jokaisen seksuaalisuuteen. Sairauden myötä oma keho ei tunnu enää välttämättä omalta ja tutulta.

2 naista kävelee vapautuneesti hiekkakukkulalle

Seksuaalisuus on ihmiselämään kuuluva inhimillinen, hyvinvointiin vaikuttava ulottuvuus. Se ilmenee jokaiselle eri tavoin ja se muuttuu ja kehittyy läpi elämän.

Hengitysliiton 3-osaisessa kuuntelusarjassa eli podcastissa, kolme upeaa naista keskustelevat sairastumisestaan ja siitä, miten se on vaikuttanut heidän naiseuteensa ja seksuaalisuuteensa. Naiset toivovat tarinansa antavan muille voimavaroja itsensä hyväksymiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

"Minä olen sitkiä ihiminen. Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan”, kolmekymppinen Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa ja keskustelee aiheesta toisen kolmekymppisen Pirkon ja 64-vuotiaan Eevan kanssa. Heidän keskustelunsa tuo vertaistukea jokaiselle.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla.