Uusia vertaisohjaajia koulutetaan

Uusia vertaisohjaajia hengitysyhdistyksiin koulutetaan Kajaanissa ja Tampereella. Tule mukaan hyödyntämään omia kokemuksiasi vertaistoimintaan!

usean ihmisen kädet päällekäin, vertaistuki

Hengitysliitto kouluttaa uusia vertaisohjaajia 19.10.2019 Kajaanissa ja 14.-15.2.2020 Tampereella. Tarvittaessa koulutusta järjestetään ensi keväänä myös Itä-Suomessa.

Vertaisohjaaja on hengityssairautta sairastava, sisäilmasta oireileva tai sairastava tai hänen läheisensä, joka on koulutuksessa saanut valmiudet ohjata oman hengitysyhdistyksensä kasvokkain kokoontuvaa vertaisryhmää. Vertaisohjaajien toimintaa ohjaa ja tukee oma hengitysyhdistys yhdessä järjestöasiantuntijan tai harvinaisten suunnittelijan kanssa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Kajaanin 19.10.2019 koulutus: järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi
Tampereen 14.-15.2.2020 koulutus: järjestöpäällikkö Eeva Palmroos, eeva.palmroos(a)hengitysliitto.fi

Vertaistoiminnan yhteisiä pelisääntöjä pohdittiin Jyväskylässä

Hengitysliiton kouluttamat kokemustoimijat, vertaistukijat, verkkovertaisohjaajat ja hengitysyhdistysten vertaisohjaajat kokoontuivat koulutuksen merkeissä Jyväskylässä 13.-15.9.2019.

Koulutukseen osallistui kaiken kaikkiaan 34 koulutettavaa. Päivien aikana pohdittiin muun muassa vertaistoiminnan hyviä käytäntöjä ja pelisääntöjä.

Seuraava vertaistoimijakoulutus pidetään 12.-13.9.2020 Tampereella.

Tietoa vertaistoiminnan eri rooleista löydät osoitteesta hengitysliitto.fi/fi/tukea-sinulle/vertaistoiminta.