Seuraava kokemustoimijakoulutus alkaa helmikuussa

Kokemustoimijat ovat hengityssairautta sairastavia tai heidän läheisiään tai sisäilmasta oireilevia tai sairastavia, jotka ovat koulutuksessa rakentaneet tarinan omasta sairastumisen ja selviytymisen kokemuksestaan.

Kokemustoimijat puhuvat kokemuksestaan erilaisissa tilaisuuksissa, voivat osallistua työryhmiin ja moneen muuhun kiinnostavaan toimintaan oman innostuksensa ja mahdollisuuksiensa mukaan. Kokemustoimijuus voi olla sinun juttusi, jos olet sinut oman elämäsi ja sairautesi kanssa. Kiinnostus esiintymiseen on avuksi, esiintymiskokemusta ei vaadita.

Hengitysliiton viides koulutusryhmä starttaa helmikuussa. Ensimmäinen koulutusviikonloppu on 8.-9.2. ja toinen 18.-19.4. Koulutus järjestetään Oulussa. Tapaamisten välillä tarinoita rakennetaan verkkotapaamisissa. Koulutus on osallistujille maksuton. Hengitysliitto korvaa matkakulut matkustussääntönsä mukaan.

Hae koulutukseen lähettämällä vapaamuotoinen hakemus osoitteella paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi. Koulutuksen osallistujat valitaan haastattelun perusteella.