Hengitysliiton jäsenpalvelu Mopsi

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelussa kulkevat aina mukanasi valtakunnalliset ja paikalliset jäsenedut, oman yhdistyksesi ja liiton tapahtumat. Jäsenpalvelussa voit myös lukea liiton uutiset, päivittää jäsentietojasi ja lähettää terveisiä liitolle. Kaikki liiton tarjoamat neuvontapuhelimet ovat myös aina kätesi ulottuvilla.

Hengitysliiton jäsenpalvelu toimii Android 5 tai uudemmissa versioissa sekä iOS 9 tai uudemmissa versioissa. Android-käyttöjärjestelmä on muun muassa Samsung-, Huawei-, LG- ja uusimmissa Nokia-puhelimissa, iOS-käyttöjärjestelmä Applen puhelimissa. Vanhempiin versioihin sekä Windows-puhelimiin (Lumia- ja vanhat Nokia-puhelimet) voit kuitenkin ladata jäsenpalvelun selainversion, joka tarjoaa täsmälleen samat sisällöt ja palvelut kuin sovellusversiokin. Käytännössä voit siis käyttää mobiilijäsenpalvelua, oli kädessäsi sitten vähän vanhempi tai uudempi älypuhelin.

Lataa Hengitysliiton jäsenpalvelu älypuhelimeesi

Ohje Android-käyttöjärjestelmille Jos sinulla on Android-puhelin, lataa mobiilijäsenpalvelu GooglePlay-sovelluskaupasta hakusanalla "Hengitysliiton jäsenpalvelu".

Ohje iOS-käyttöjärjestelmille Jos sinulla on Apple-puhelin, lataa mobiilijäsenpalvelu App Storesta hakusanalla "Hengitysliiton jäsenpalvelu".

Ohje vanhoille käyttöjärjestelmille ja Windows-käyttöjärjestelmillle Jos sinulla on vanhempi puhelin, Nokia tai Lumia, tai vanha käyttöjärjestelmä pääset mobiilisovellukseen lähettämällä tekstiviestin "HL JÄSEN" numeroon 16323.

Tuliko tenkkapoo? Tarvitsetko apua Mopsin lataamisessa?

Mobiilipalvelu

Projektitiedottaja Sampsa Stormbom auttaa sinua Mopsin
käyttöönotossa ja käyttämisessä. Sampsan tavoitat numerosta 044 407 7049.

Helsingin Sanomissa julkaistiin 26.5. kärkevästi otsikoitu laaja artikkeli sisäilmaongelmien ristiriitaisesta todellisuudesta. Artikkelissa tuotiin esille, ettei vieläkään ole olemassa tutkittua tietoa, mitkä mekanismit kosteusvaurioissa sairastuttavat osan ihmisistä. Se kuitenkin tiedetään, että osa ihmisistä oireilee ja sairastaa sisäilmasta.

Hengitysliiton mielestä lisää tutkittua tietoa tarvitaan, jotta saadaan hoidettua sekä ihmiset että rakennukset. Sisäilmaongelmia tuottavat kosteus- ja homevaurioiden lisäksi monet muut sisäilman epäpuhtaudet. Jokaisella oireilevalla ja sairastavalla ihmisellä on oikeus tulla kunnioittavasti kohdatuksi ja saada apua tilanteeseensa. Artikkelia lainaten: "Tärkeintä olisi saada palautetta potilaan toimintakyky, edes osittain. Se ei onnistu, jos lääkäri vähättelee potilaan oireita tai ei usko tämän kertomaa."

Hengitysliiton mielestä astmaan on suhtauduttava vakavasti. Kyseessä on keuhkoputkien limakalvojen pitkäaikainen tulehdussairaus, jonka oireita ovat pitkittynyt yskä, limannousu ja hengenahdistus. Astma on keuhkosairaus, joka on hyvin hoidettavissa lääkityksellä. Hoidon tavoitteena on oireeton arki, joka tarkoittaa sitä, että altistuminen ulkoisille ärsykkeille on katkaistava. Tiloista, jotka provosoivat oireet, on päästävä pois. Ihmisen elämänlaadulle astmaan sairastumisella on väliä.

Helsingin Sanomien artikkeliin voi tutustua täällä: https://bit.ly/2XaEaMy. Artikkeli avautuu vain HS:n tilaajille.

Stumppi-neuvontapuhelin (puh. 0800 148 484) tarjoaa maksutonta tukea ja neuvontaa tupakoinnin lopettamisessa. Stumppiin ja Hengitysliittoon voi tutustua tänään Maailma kylässä | World Village Festival -festivaaleilla. Tulkaa tapaamaan meitä klo 11 alkaen Mahdollisuuksien torille. www.stumppi.fi