Tule mukaan, joukkoomme olet aina tervetullut!

Liittymällä paikallisen hengitysyhdistyksen tai valtakunnallisen yhdistyksen (Sisäilmasta sairastuneetSuomen CF-yhdistys) jäseneksi pääset osalliseksi yhdistyksen ja liiton tarjoamista palveluista, kuten erilaisista vertais- ja liikuntaryhmistä. Lisäksi pääset halutessasi vaikuttamaan hengitysterveyden kannalta tärkeisiin asioihin. Mukana on aktiivisia yhdistysihmisiä, liikkumiseen kaveria kaipaavia, leppoisasta yhdessäolosta pitäviä ja uutta tietoa janoavia ihan tavallisia suomalaisia. Jotkut osallistuvat toimintaan säännöllisesti, jotkut oman aikataulunsa mukaan silloin kun ehtivät.

Katso, mitä kaikkea jäsenenä voi saada: Jäsenedut.

Tutustu arjen toimintaan eri puolilla Suomea: www.hengitysyhdistys.fi.

Sanosten verkkojumppa maksutta uusille jäsenille

Muista käyttää liittymisetusi! Liittymisen jälkeen päädyt kiitos-sivulle, jolta löydät uusille jäsenille tarkoitetun alennuskoodin. Koodi oikeuttaa kaikki uudet jäsenet neljään Sanosten verkkojumppaan täysin maksutta. Koodin voi käyttää joko lihaskuntojumppaan tai tasapainojumppaan. Molempien jumppien normaalihinta on 49 euroa.

Voit lunastaa koodin osoitteessa https://store.sanoste.fi. Tarkemmat ohjeet löydät linkistä: https://sanoste.fi/nain-ostat-harrastuksia/. Koodi lunastetaan verkkokaupan ostoskoriin siirryttäessä.

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu vaihtelee hieman yhdistyksittäin. Useimmissa yhdistyksissä se on 20-25 euroa vuodessa. Jäsenmaksut lapsille ja nuorille, sekä perheenjäsenille, ovat yleensä perusjäsenmaksua alhaisempia.

Kun liityt jäseneksi 1.10. jälkeen, sinulta ei peritä kuluvan vuoden jäsenmaksua.

Täytä lomake vaikka heti:

Liity hengitysyhdistyksen jäseneksi
Jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, voit liittyä seuraavasti:
  1. Tulosta liittymislomake.pdf tai
  2. Tilaa lomake kotiisi: jasenasiat(a)hengitysliitto.fi

Helsingin Sanomissa julkaistiin 26.5. kärkevästi otsikoitu laaja artikkeli sisäilmaongelmien ristiriitaisesta todellisuudesta. Artikkelissa tuotiin esille, ettei vieläkään ole olemassa tutkittua tietoa, mitkä mekanismit kosteusvaurioissa sairastuttavat osan ihmisistä. Se kuitenkin tiedetään, että osa ihmisistä oireilee ja sairastaa sisäilmasta.

Hengitysliiton mielestä lisää tutkittua tietoa tarvitaan, jotta saadaan hoidettua sekä ihmiset että rakennukset. Sisäilmaongelmia tuottavat kosteus- ja homevaurioiden lisäksi monet muut sisäilman epäpuhtaudet. Jokaisella oireilevalla ja sairastavalla ihmisellä on oikeus tulla kunnioittavasti kohdatuksi ja saada apua tilanteeseensa. Artikkelia lainaten: "Tärkeintä olisi saada palautetta potilaan toimintakyky, edes osittain. Se ei onnistu, jos lääkäri vähättelee potilaan oireita tai ei usko tämän kertomaa."

Hengitysliiton mielestä astmaan on suhtauduttava vakavasti. Kyseessä on keuhkoputkien limakalvojen pitkäaikainen tulehdussairaus, jonka oireita ovat pitkittynyt yskä, limannousu ja hengenahdistus. Astma on keuhkosairaus, joka on hyvin hoidettavissa lääkityksellä. Hoidon tavoitteena on oireeton arki, joka tarkoittaa sitä, että altistuminen ulkoisille ärsykkeille on katkaistava. Tiloista, jotka provosoivat oireet, on päästävä pois. Ihmisen elämänlaadulle astmaan sairastumisella on väliä.

Helsingin Sanomien artikkeliin voi tutustua täällä: https://bit.ly/2XaEaMy. Artikkeli avautuu vain HS:n tilaajille.

Stumppi-neuvontapuhelin (puh. 0800 148 484) tarjoaa maksutonta tukea ja neuvontaa tupakoinnin lopettamisessa. Stumppiin ja Hengitysliittoon voi tutustua tänään Maailma kylässä | World Village Festival -festivaaleilla. Tulkaa tapaamaan meitä klo 11 alkaen Mahdollisuuksien torille. www.stumppi.fi