Eeva-Liisa Peltonen

Eeva-Liisa Peltonen on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypellä.

Kokemustoimija Eeva-Liisa Peltonen

eevaliisapeltonen@gmail.com

Motto:

Rockin' in the Free World

Aihepiiri:

Sosiaalietuudet, vajaakuntoiset työntekijät, kokemustieto potilaan asemasta sekä asennoituminen sairauksien kanssa elämiseen.

Palvelut:

Kokemustarinani kolmen harvinaiseksi luokitellun sairauden kanssa (reuma ja keuhkot), elämän makuista kerrontaa faktat todeten, mutta tragediaa niiden ympärille ei rakenneta. Kokemustarinani sopii kerrottavaksi esim. eri yhdistysten tilaisuuksissa, kuntoutuksessa ja sopeutumisvalmennuksessa oleville, harvinaisia sairauksia koskevissa tilaisuuksissa, seminaareissa, kouluissa sekä poliittisille tahoille.

Olen sairaushistoriani aikana kulkenut monien lääkärien ja hoitajien käsien läpi. Olisin kaivannut enemmän kontaktia sosiaalityöntekijöihin. Luennoin mielelläni niin lääketieteen, hoito- ja sosiaalityön opiskelijoille ja osaamistaan päivittäville jo valmistuneille ja mahdollisesti ammatissaan toimiville.

Ammattitausta ja osaaminen:

Kirjoitan blogia osoitteessa http://sanoisinkosairasta.blogspot.fi/. Perinteisten luentokeikkojen lisäksi olen liikenteessä myös monologilla Haloo Suomi! Minulla on asiaa! (ks. video alla) Toimin simulaatio- eli potilasnäyttelijänä hoitotyön ja sosiaalialan opiskelijoille.

Kokemus:

Luennot eri yhdistysten tilaisuuksissa ja poliittisille toimijoille. Monologilla 'Kokemuksen voimalla asiantuntijalta asiantuntijalle' ja 'Tulla kuulluksi – Polkuja asiakkaasta toimijaksi' -seminaareissa sekä m/s Soste -risteilyllä.

Hengitysyhdistys ja keikkailualue:

Länsi-Lapin Hengitysyhdistys, Läpi Suomen

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt