Eija Salo

Eija Salo on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2015. Eija keikkailee myös Skypellä.

Eija Salo

saloeija@elisanet.fi

Motto:

Vain positiivisella asenteella voi selviytyä!

Aihepiiri:

Voin yhdistää omaan selviytymistarinaani astmasta, allergioista ja atopiasta myös yleistä tietoa hengityssairauksista ja niiden hoidoista. Olen sairastunut jo lapsena. Lisäksi olen altistunut homeille, kemikaaleille ja huonolle sisäilmalle. Olen alun perin koulutukseltani farmaseutti, joka on lisäkouluttanut itseään vuosien varrella todella paljon (mm. astman hoidon erityispätevyys).

Palvelut:

Voin luennoida ja toimia asiantuntijana niin hengityssairauksiin kuin hoitoihinkin liittyen.

Ammattitausta ja osaaminen:

Pitkä kokemus lääkealalta, mm. luennoinut monista eri aihealueista 1980-luvulta lähtien.

Paikallinen yhdistys ja keikkailualue:

Keski-Uudenmaan Hengitysyhdistys, Etelä-Suomi, Skypellä koko Suomi.

Kokemus:

Olen kertonut tarinaani ja luennoinut sairauksista eri yhdistyksille ja järjestöille sekä yleisölle jo ennen varsinaista koulutusta.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu