Elisa Tomperi

Elisa Tomperi on valmistunut kokemustoimijaksi 2017.

Motto

Life is like a roadtrip, enjoy each day and don’t carry too much baggage. Liike on lääke.

Aihepiiri

Olen matkustamista ja liikuntaa rakastava nuori nainen, jonka elämään haasteita ovat tuoneet mm. astma, bronkiektasiatauti sekä lisämunuaiskuoren vajaatoiminta. Ammatinvaihto on tullut sairauksien vuoksi ajankohtaiseksi.
Liike on lääke ja vastoinkäymiset tehty voitettaviksi.

Palvelut

Luennointi esim. oppilaitoksissa, koulutustilaisuuksissa, vertaisryhmissä,..

Ammattitausta ja osaaminen

Koulunkäyntiavustaja ja lähihoitaja. Opiskelen merkonomiksi.

Paikallinen yhdistys ja keikkailualue

Oulun seudun Hengitysyhdistys. Pohjois-Suomi ja Lappi.

Kokemus

Näyttöluento Oulun Kumppanuuskeskuksella

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksulain uudistus tulee käymään pitkäaikaissairaiden kukkarolle ja vaikeuttamaan heidän hakeutumistaan seurantakäynneille, ellei hallitus muuta esitystään lausuntokierroksella annetun palautteen perusteella. Hyvää uudistuksessa on se, että asiakasmaksu voitaisiin jättää perimättä asiakkaan tai hänen perheensä toimeentulon vaarantuessa.

Itä-Suomen yliopistossa on kehitteillä menetelmä, jonka tavoitteena on parantaa uniapnean diagnostiikan tarkkuutta ja helpottaa sen toteuttamista. Hengitysliitto pitää tärkeänä sitä, että uusia menetelmiä kehitetään uniapnean ja hengityssairauksien toteamisen helpottamiseksi.

Kansallinen terveysohjelma, jonka teemana on sisäilma, käynnistyy loppuvuodesta 2018. Hengitysliitto tuo Kansallisen sisäilma ja terveys -ohjelmaan sisäilmasta oireilevien ja sairastavien näkökulmia, kokeiltuja ratkaisumalleja ja hyväksi havaittuja käytäntöjä. Nostamme esiin myös vertaistuen merkitystä.

Syksyn verkkovertaisryhmät käynnistyvät. Uusina ryhminä tarjoamme uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien ryhmät. Lisäksi verkkoryhmien vertaisohjaajille käynnistyy syksyn aikana koulutusryhmä. Tulkaa mukaan! Lue lisää: