Irmeli Suuripää

Irmeli Suuripää on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2014. Irmeli esiintyy myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Irmeli Suuripää

zirmeli@gmail.com

Motto:

Monessa mukana ollut aktiivinen sisäilmasairaiden puolestapuhuja ja tukija.

Aihepiiri:

Oma sairastumiseni tarina. Tietoa sisäilmasairaudesta eri näkökulmista, riippuen kohderyhmästä. Yhteisöllisyyden tärkeydestä. Saatavissa olevasta tuesta.

Palvelut:

Voin toimia asiantuntijana sisäilmatyöryhmissä yms., luennoida; sisäilmasairaiden tilanteesta, sisäilmasairaudesta, löydettävästä tiedosta ja tuesta. Voin toimia tukihenkilönä/uskottuna. Voin olla mukana laatimassa lausuntoja yhteiskunnan eri päättäjätahoille. Kirjoittaa blogeja, yleisönosastokirjoituksia ym. kirjallisia julkaisuja.

Ammattitausta ja osaaminen:

Terveydenhoitoalan koulutus.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Turun Seudun Hengitysyhdistys, Varsinais-Suomi, Satakunta, mutta myös kolmion sisällä; Turku – Tampere – Helsinki, Skype for Business-koko Suomi.

Kokemus:

Olen esiintynyt Hengitysliiton HAPPI ending?-tapahtumassa sekä päättäjille, että yleisölle, Turun yliopistolla lääkäriopiskelijoiden ympäristölääketieteen luennolla ja Turun AMK:n terveydenhoitoalan opiskelijoiden järjestöpäivällä. Lisäksi joissakin järjestöt esittäytyvät tapahtumassa Turun Seudun Hengitysyhdistyksen edustajana kertonut kiinnostuneille sisäilma-asioista. Olen myös osallistunut ryhmään, jolta Duodecimin pyysi lausuntoa laadittavaan Käypä hoito suositukseen sisäilmasairaille. Vertaisryhmässäni olen emännöinyt STM:n edustajan vierailua ryhmässä. Muutaman Varsinais-Suomen yhdistyksen opintoristeilyllä olin kertomassa sisäilmasairaudesta. Luento kokemusasiantuntijan mahdollisuuksista vaikuttaa, ja itsensä markkinoinnista valmistuville uusille kokemusasiantuntijoille.