Katja Törmi

Katja Törmi on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Katja Törmi

katja.tormi@mail.suomi.net

Motto:

Hymy, jonka lähetät maailmalle, palaa luoksesi!

Aihepiiri:

Olen liikunnallinen monisairas nuori nainen, joka on toiminut monenlaisissa liikunta- ja yhdistystoiminnoissa kokoikänsä. Vaikea astma, ABPA, CF=kystinen fibroosi, Sidekudosreuma, lisämunuaisen vajaatoiminta, endometrioosi, selkäleikkaus, lääkehoidon ohjaus, hengityssairaiden liikunta, vertaistuki/-ohjaaja, tukihenkilö, suun hoito, omahoito, nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle, sisäilmaongelmat työpaikalla.

Palvelut:

Luennointi eri aiheista, vertaistoiminta, liikunnan ohjauksen B-taso+erillisiä kursseja (16v kokemus).

Ammattitausta ja osaaminen:

Sairaanhoitaja, liikunnan ohjaus.

Hengitysyhdistys ja keikkailualue:

Oulun Seudun Hengitysyhdistys, Pohjois-Suomi.

Kokemus:

Täyttä elämää sairaudesta huolimatta -luento Harvinainen 29.2.2016.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliittoon karttuneen kokemustiedon perusteella monet sisäilmasta oireilevat tai sairastavat ovat saaneet apua joustavista järjestelyistä työelämässä, mutta niiden käyttö on tapauskohtaista ja hyvin sattumanvaraista. Suunnittelija Sari Mäki pohtii blogi-kirjoituksessaan työn muokkaamisen mahdollisuutta sisäilmasta oireilevien ja sairastavien työkyvyn tukemisessa. Lue kirjoitus täällä: https://bit.ly/2V6TUz0

Sosiaaliturvaopas on päivitetty ajan tasalle. Voit tututua ja ladata sen osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi. Oppaaseen on koottu laajasti tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvasta ja palveluista. Opas on erinomainen työväline järjestöjen ja sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille, mutta siitä hyötyvät myös esimerkiksi palveluita tarvitsevat ikääntyneet ihmiset. Lue lisää: https://bit.ly/2BD1ERT