Katja Törmi

Katja Törmi on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Katja Törmi

katja.tormi@mail.suomi.net

Motto:

Hymy, jonka lähetät maailmalle, palaa luoksesi!

Aihepiiri:

Olen liikunnallinen monisairas nuori nainen, joka on toiminut monenlaisissa liikunta- ja yhdistystoiminnoissa kokoikänsä. Vaikea astma, ABPA, CF=kystinen fibroosi, Sidekudosreuma, lisämunuaisen vajaatoiminta, endometrioosi, selkäleikkaus, lääkehoidon ohjaus, hengityssairaiden liikunta, vertaistuki/-ohjaaja, tukihenkilö, suun hoito, omahoito, nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle, sisäilmaongelmat työpaikalla.

Palvelut:

Luennointi eri aiheista, vertaistoiminta, liikunnan ohjauksen B-taso+erillisiä kursseja (16v kokemus).

Ammattitausta ja osaaminen:

Sairaanhoitaja, liikunnan ohjaus.

Hengitysyhdistys ja keikkailualue:

Oulun Seudun Hengitysyhdistys, Pohjois-Suomi.

Kokemus:

Täyttä elämää sairaudesta huolimatta -luento Harvinainen 29.2.2016.

Tällä viikolla vietetään Yksi elämän univiikkoa. Neuvokkaan perheen verkkosivuilta löytyy näppärä Unipuu, jonka avulla voi jutella lasten kanssa, miksi uni on tärkeää ja mikä auttaa nukkumaan hyvin. Lue lisää: https://bit.ly/2W4YP4c #yksielama #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

• Facebook : 2610203232341533

Keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Hannu Puolijoen mukaan sisäilmaan liittyvien oireiden epämääräisyys ja moninaisuus tekee syy-seuraus-yhteyksien todentamisesta yksittäisen potilaan kohdalla haastavaa. Muoti-ilmiöön tai luulosairauteen Puolijoki ei tutkitun tiedon tai työkokemuksensa perusteella usko. Jos koko ajan altistuu, kehittyy vaikea astma. Hannu Puolijoen kohdalle on sattunut myös muutamia keuhkorakkulatulehduksia, jotka ovat erittäin ikäviä, vaikeahoitoisia ja invalidisoivia koska ne ovat usein pysyviä juttuja. Lue lisää Yle MOT:n jutusta, jossa käsitellään Parolan kasarmin sisäilmaongelmia: https://bit.ly/2XEwtOF

Hengitysliiton #tuoksutON-kampanja rohkaisee miettimään omaa suhdetta erilaisiin tuoksuihin ja niiden käyttöön. Kun tiedostaa kuinka paljon erilaisia tuoksuja käyttää päivän mittaan ja minkälainen vaikutus niillä voi olla muihin ihmisiin, on helpompi muuttaa tottumuksiaan. Hengitysliiton järjestöjohtaja kertoo kampanjasta lisää Radio Classicin podcastissa: https://bit.ly/2XdZ2lD.

Pääsiäinen tarjoaa tilaisuuden rauhoittua ja viettää aika perheen kanssa. Omaa aikaa ei kuitenkaan tule myöskään unohtaa ja pidempää viikonloppua voi viettää esimerkiksi liikunnan merkeissä. Hengitysliitto toivottaa kaikille rauhallista ja iloista pääsiäistä.