Katja Törmi

Katja Törmi on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Katja Törmi

katja.tormi@mail.suomi.net

Motto:

Hymy, jonka lähetät maailmalle, palaa luoksesi!

Aihepiiri:

Olen liikunnallinen monisairas nuori nainen, joka on toiminut monenlaisissa liikunta- ja yhdistystoiminnoissa kokoikänsä. Vaikea astma, ABPA, CF=kystinen fibroosi, Sidekudosreuma, lisämunuaisen vajaatoiminta, endometrioosi, selkäleikkaus, lääkehoidon ohjaus, hengityssairaiden liikunta, vertaistuki/-ohjaaja, tukihenkilö, suun hoito, omahoito, nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle, sisäilmaongelmat työpaikalla.

Palvelut:

Luennointi eri aiheista, vertaistoiminta, liikunnan ohjauksen B-taso+erillisiä kursseja (16v kokemus).

Ammattitausta ja osaaminen:

Sairaanhoitaja, liikunnan ohjaus.

Hengitysyhdistys ja keikkailualue:

Oulun Seudun Hengitysyhdistys, Pohjois-Suomi.

Kokemus:

Täyttä elämää sairaudesta huolimatta -luento Harvinainen 29.2.2016.

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksulain uudistus tulee käymään pitkäaikaissairaiden kukkarolle ja vaikeuttamaan heidän hakeutumistaan seurantakäynneille, ellei hallitus muuta esitystään lausuntokierroksella annetun palautteen perusteella. Hyvää uudistuksessa on se, että asiakasmaksu voitaisiin jättää perimättä asiakkaan tai hänen perheensä toimeentulon vaarantuessa.

Itä-Suomen yliopistossa on kehitteillä menetelmä, jonka tavoitteena on parantaa uniapnean diagnostiikan tarkkuutta ja helpottaa sen toteuttamista. Hengitysliitto pitää tärkeänä sitä, että uusia menetelmiä kehitetään uniapnean ja hengityssairauksien toteamisen helpottamiseksi.

Kansallinen terveysohjelma, jonka teemana on sisäilma, käynnistyy loppuvuodesta 2018. Hengitysliitto tuo Kansallisen sisäilma ja terveys -ohjelmaan sisäilmasta oireilevien ja sairastavien näkökulmia, kokeiltuja ratkaisumalleja ja hyväksi havaittuja käytäntöjä. Nostamme esiin myös vertaistuen merkitystä.

Syksyn verkkovertaisryhmät käynnistyvät. Uusina ryhminä tarjoamme uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien ryhmät. Lisäksi verkkoryhmien vertaisohjaajille käynnistyy syksyn aikana koulutusryhmä. Tulkaa mukaan! Lue lisää: