Kirsi Repo

Kirsi Repo on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2015. Kirsi esiintyy myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Kirsi Repo

kirsir63@gmail.com

Motto:

"Mikä ei tapa, se vahvistaa.

Olen 45v ja työkyvyttömyyseläkkeellä keuhkosairauden takia. Sairastan harvinaista hengityselinsairautta nimeltä bronkiektasia sekä astmaa.

Aihepiiri:

Tarinani sairauden kanssa elämisestä aina lapsuudesta asti.

Koulukiusaaminen. Masennus. Selviäminen. Ruokavalion ja liikunnan hyödyt.

Palvelut:

Luennointi eri tahoille. Vertaistapaamiset ym.

Ammattitausta ja osaaminen:

Asiakaspalvelutehtävissä yli 20 vuoden kokemus.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Forssan Seudun Hengitysyhdistys, Kanta-Häme, Pirkanmaa, Varsinais-Suomi, Uusimaa (toimintasäde noin 100 -150km), Skype for Business koko Suomi.

Kokemus:

Vertaistapaamisessa.

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksulain uudistus tulee käymään pitkäaikaissairaiden kukkarolle ja vaikeuttamaan heidän hakeutumistaan seurantakäynneille, ellei hallitus muuta esitystään lausuntokierroksella annetun palautteen perusteella. Hyvää uudistuksessa on se, että asiakasmaksu voitaisiin jättää perimättä asiakkaan tai hänen perheensä toimeentulon vaarantuessa.

Itä-Suomen yliopistossa on kehitteillä menetelmä, jonka tavoitteena on parantaa uniapnean diagnostiikan tarkkuutta ja helpottaa sen toteuttamista. Hengitysliitto pitää tärkeänä sitä, että uusia menetelmiä kehitetään uniapnean ja hengityssairauksien toteamisen helpottamiseksi.

Kansallinen terveysohjelma, jonka teemana on sisäilma, käynnistyy loppuvuodesta 2018. Hengitysliitto tuo Kansallisen sisäilma ja terveys -ohjelmaan sisäilmasta oireilevien ja sairastavien näkökulmia, kokeiltuja ratkaisumalleja ja hyväksi havaittuja käytäntöjä. Nostamme esiin myös vertaistuen merkitystä.

Syksyn verkkovertaisryhmät käynnistyvät. Uusina ryhminä tarjoamme uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien ryhmät. Lisäksi verkkoryhmien vertaisohjaajille käynnistyy syksyn aikana koulutusryhmä. Tulkaa mukaan! Lue lisää: