Pirkko Moisio

Pirkko Moisio on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypen välityksellä.

Katso Pirkko Moision esittelyvideo

Sähköposti: pirkko.moisio@hengitysyhdistys.fi

Motto:

Elämästä voi nauttia, sairaudesta huolimatta.

Aihepiiri:

Sisäilmasairaus, homeet&sädesieni, sisäilmaoireilu, voimavarat, selviytymiskeinot, kokonaisvaltainen hyvinvointi, (endometrioosi).

Jos haluat kuulla, miten sisäilmasairaus vei voimat ja kuinka yllättävä kohtaaminen metsässä muutti elämäni, niin kutsu minut kertomaan tarinani :)

Palvelut:

Luennointi, sisäilmatyöryhmässä työskentely, ym.

Ammattitausta ja osaaminen:

Hyvinvointivalmentaja, lääketeknikko, sairaalahuoltaja, baarimikko, päiväkotiapulainen. Valokuvaus.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Hengitysliitto, Pohjois-Suomi (Oulu) ja voin keikkailla ympäri Suomea.

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksulain uudistus tulee käymään pitkäaikaissairaiden kukkarolle ja vaikeuttamaan heidän hakeutumistaan seurantakäynneille, ellei hallitus muuta esitystään lausuntokierroksella annetun palautteen perusteella. Hyvää uudistuksessa on se, että asiakasmaksu voitaisiin jättää perimättä asiakkaan tai hänen perheensä toimeentulon vaarantuessa.

Itä-Suomen yliopistossa on kehitteillä menetelmä, jonka tavoitteena on parantaa uniapnean diagnostiikan tarkkuutta ja helpottaa sen toteuttamista. Hengitysliitto pitää tärkeänä sitä, että uusia menetelmiä kehitetään uniapnean ja hengityssairauksien toteamisen helpottamiseksi.

Kansallinen terveysohjelma, jonka teemana on sisäilma, käynnistyy loppuvuodesta 2018. Hengitysliitto tuo Kansallisen sisäilma ja terveys -ohjelmaan sisäilmasta oireilevien ja sairastavien näkökulmia, kokeiltuja ratkaisumalleja ja hyväksi havaittuja käytäntöjä. Nostamme esiin myös vertaistuen merkitystä.

Syksyn verkkovertaisryhmät käynnistyvät. Uusina ryhminä tarjoamme uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien ryhmät. Lisäksi verkkoryhmien vertaisohjaajille käynnistyy syksyn aikana koulutusryhmä. Tulkaa mukaan! Lue lisää: