Verkkovertaisryhmät

Hengitysliiton verkkovertaisryhmät tuovat vertaistuen ulottuvillesi, asuitpa missä tahansa. Koulutettujen vertaisohjaajien luotsaamat ryhmät kokoontuvat kerran kuukaudessa. Tervetuloa tuulettamaan ajatuksia ja vaihtamaan kokemuksia hyvään porukkaan!

Osallistumista varten tarvitset nettiyhteyden, sähköpostiosoitteen ja tietokoneen, josta löytyvät kamera, mikrofoni ja äänilaite. Verkkovertaisohjaaja lähettää sinulle linkin, jolla pääset virtuaaliseen kokoustilaan. Saat henkilökohtaisen opastuksen osallistumisen tekniikkaan ennen ensimmäistä ryhmäistuntoa. Keskustelut ryhmissä ovat luottamuksellisia.

Ryhmät ottavat uusia jäseniä syksyllä ja vuoden vaihteessa. Ilmoita kiinnostuksestasi osoitteella verkkovertaisryhma(a)hengitysliitto.fi

Lisätietoa verkkovertaistoiminnasta ja ohjaajakoulutuksista saat Hengitysliiton järjestöasiantuntijoilta.

Päivi Suuniittu, 040 670 4870, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi

Hanna-Leena Kärkkäinen, 050 561 8390, hanna-leena.karkkainen(a)hengitysliitto.fi

Käynnissä olevat verkkovertaisryhmät

• Astmaa sairastavien työikäisten ryhmä
  • Alfa1-antitrypsiinin puutetta sairastavien ryhmä
  • PAH-ryhmä
  • Keuhkoahtaumaa sairastavien vertaisryhmä
  • Nuorten harvinaisten ryhmä
  • Sisäilmasta oireilevien vertaisryhmä
  • Trakeobronkomalasia-vertaisryhmä
  • PCD/Kartagener -ryhmä
  • Fibroosikaverit – keuhkofibroosia sairastavien miesten ryhmä
  • Uniapneaa sairastavat työikäiset
  • Vaikeaa hengityssairautta sairastavat pienten lasten vanhemmat -ryhmä

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt