Julkaisut & tarinat

Tilaa ja lataa Hengitysliiton oppaita ja muita julkaisuja.

Täältä löydät Hengitysliiton julkaisut sekä pdf-muodossa että tilattavissa olevina painettuina versioina. Pieni osa painetuista julkaisuista on maksullisia. Kappalehinta on ilmoitettu opastilauslomakkeessa kunkin oppaan kohdalla. Täällä voit lukea myös Hengitys-lehden verkkoversion. Klikkaa vasemmalla olevia linkkejä ja lue lisää.

Täältä löydät myös Hengitysliiton jäsenten ja kokemustoimijoiden tarinat.

Haluatko jakaa oman tarinasi?

Jokaisen elämänpolku on erityinen, mutta saamme voimaa muiden kanssakulkijoiden kokemuksista. Haluaisitko sinä jakaa itsellesi merkityksellisen tarinan hengitysterveyden ylläpidosta, hyvää tekevästä liikkumisesta, hengityssairaudesta tai uudesta savuttomasta elämästä ilman nikotiinituotteita?

Hengitysliitto julkaisee tarinoita mm. Hengitys-lehdessä, uutiskirjeissä ja verkossa. Tarina voi olla asiajuttu, henkilökuva, video tms. Lisäksi liiton kautta etsitään jatkuvasti haastateltavia erilaisiin sanoma- ja aikakauslehtiin, radioon ja televisioon.

Jos kiinnostut, ota yhteyttä viestintään tiedotus@hengitysliitto.fi ja kerro halukkuudestasi jakaa oma tarina. Mietitään yhdessä, milloin ja miten sen voisi tehdä.

Ps. Lokakuussa 2017 etsimme henkilöä, joka haluaisi kertoa oman tarinansa tupakoinnin lopettamisesta valtakunnallisen aikakauslehden tiiviissä henkilöjutussa.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.