Julkaisut & tarinat

Tilaa ja lataa Hengitysliiton oppaita ja muita julkaisuja.

Täältä löydät Hengitysliiton julkaisut sekä pdf-muodossa että tilattavissa olevina painettuina versioina. Pieni osa painetuista julkaisuista on maksullisia. Kappalehinta on ilmoitettu opastilauslomakkeessa kunkin oppaan kohdalla. Täällä voit lukea myös Hengitys-lehden verkkoversion. Klikkaa vasemmalla olevia linkkejä ja lue lisää.

Täältä löydät myös Hengitysliiton jäsenten ja kokemustoimijoiden tarinat.

Haluatko jakaa oman tarinasi?

Jokaisen elämänpolku on erityinen, mutta saamme voimaa muiden kanssakulkijoiden kokemuksista. Haluaisitko sinä jakaa itsellesi merkityksellisen tarinan hengitysterveyden ylläpidosta, hyvää tekevästä liikkumisesta, hengityssairaudesta tai uudesta savuttomasta elämästä ilman nikotiinituotteita?

Hengitysliitto julkaisee tarinoita mm. Hengitys-lehdessä, uutiskirjeissä ja verkossa. Tarina voi olla asiajuttu, henkilökuva, video tms. Lisäksi liiton kautta etsitään jatkuvasti haastateltavia erilaisiin sanoma- ja aikakauslehtiin, radioon ja televisioon.

Jos kiinnostut, ota yhteyttä viestintään tiedotus@hengitysliitto.fi ja kerro halukkuudestasi jakaa oma tarina. Mietitään yhdessä, milloin ja miten sen voisi tehdä.

Ps. Lokakuussa 2017 etsimme henkilöä, joka haluaisi kertoa oman tarinansa tupakoinnin lopettamisesta valtakunnallisen aikakauslehden tiiviissä henkilöjutussa.

Tällä viikolla vietetään Yksi elämän univiikkoa. Neuvokkaan perheen verkkosivuilta löytyy näppärä Unipuu, jonka avulla voi jutella lasten kanssa, miksi uni on tärkeää ja mikä auttaa nukkumaan hyvin. Lue lisää: https://bit.ly/2W4YP4c #yksielama #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

• Facebook : 2610203232341533

Keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Hannu Puolijoen mukaan sisäilmaan liittyvien oireiden epämääräisyys ja moninaisuus tekee syy-seuraus-yhteyksien todentamisesta yksittäisen potilaan kohdalla haastavaa. Muoti-ilmiöön tai luulosairauteen Puolijoki ei tutkitun tiedon tai työkokemuksensa perusteella usko. Jos koko ajan altistuu, kehittyy vaikea astma. Hannu Puolijoen kohdalle on sattunut myös muutamia keuhkorakkulatulehduksia, jotka ovat erittäin ikäviä, vaikeahoitoisia ja invalidisoivia koska ne ovat usein pysyviä juttuja. Lue lisää Yle MOT:n jutusta, jossa käsitellään Parolan kasarmin sisäilmaongelmia: https://bit.ly/2XEwtOF

Hengitysliiton #tuoksutON-kampanja rohkaisee miettimään omaa suhdetta erilaisiin tuoksuihin ja niiden käyttöön. Kun tiedostaa kuinka paljon erilaisia tuoksuja käyttää päivän mittaan ja minkälainen vaikutus niillä voi olla muihin ihmisiin, on helpompi muuttaa tottumuksiaan. Hengitysliiton järjestöjohtaja kertoo kampanjasta lisää Radio Classicin podcastissa: https://bit.ly/2XdZ2lD.

Pääsiäinen tarjoaa tilaisuuden rauhoittua ja viettää aika perheen kanssa. Omaa aikaa ei kuitenkaan tule myöskään unohtaa ja pidempää viikonloppua voi viettää esimerkiksi liikunnan merkeissä. Hengitysliitto toivottaa kaikille rauhallista ja iloista pääsiäistä.