Harvinaisten teemaviikolla tarinoidaan

Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään 28.2.

Virittäydymme teemaan jo tiistaina 26.2. Silloin kokemustoimija Kirsi Repo kertoo verkossa tarinansa otsikolla Erottamattomat – bronkiektasia ja minä. Tarina alkaa kello 18. Ilmoittaudu Päiville, paivi.suuniittu@hengitysliitto.fi, niin saat osallistumislinkin sähköpostiisi.

Päätettiin, että kaikki tehdään, mitä voidaan

Äiti ja lapsi käsi kädessä

Tuulikin ja Antin perheeseen syntyi marraskuussa 1976 tytär, Helena. Heti syntymän jälkeen kävi selväksi, että lapsi sairastaa kystistä fibroosia. Miten perhe rakensi arjen tukemaan lapsen omahoitoa? Minkälaiseksi äidin ja tyttären suhde muotoutuu, kun mukana kulkee vakava etenevä sairaus? Kuinka suhde muuttuu elämäntilanteiden muuttuessa? Mitä Helenalle ja Tuulikille kuuluu nyt?

Tervetuloa torstaina 28.2. kello 18 kuuntelemaan naisten tarina ja osallistumaan keskusteluun chatissa studio-osuuden jälkeen! Juttua kuljettaa järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu. Pääset mukaan suoraan nettiselaimella eikä ilmoittautumista tarvita. Osallistumislinkki löytyy tapahtumakalenterista tapahtumapäivänä.