Lempeää liikettä tarjolla verkossa sisäilmasta sairastaville

Sisäilmasta oireilevan ja sairastavan on usein vaikea löytää liikuntatilaa, jossa voi treenata ilman riskiä terveydelle. Hengitysliitto ja Oulun Seudun Hengitysyhdistys kokeilevat, voisiko verkossa ohjattu kotitreeni tarjota apua pulmaan.

Nainen jumppaa matolla

Lempeä liike -ryhmä on kerännyt liikkumaan jo reilut 170 innostunutta.

Tammikuun lopussa käynnistynyt Lempeä liike -ryhmä yhdistää ohjatun jooga- ja pilatespohjaisen viikoittaisen treenitunnin ja voimavaralähtöiset vertaiskeskustelut. Harjoitukset jaetaan striimattuina ryhmässä ja tallenteet ovat ryhmän jäsenten käytössä viikon ensiesityksestä. Harjoitusten välillä ohjaaja Kata Porthan-Ylimäinen osallistuu keskusteluihin ryhmässä ja kuulostelee osallistujien toiveita ja palautetta. Verkkovertaisena ryhmää ohjaa Pirkko Moisio.

Ryhmä toimii suljettuna Facebookissa tämän vuoden ajan ja ryhmään pääsee hakemuksesta. Ryhmän jäsenyyttä voit hakea Facebookissa: Lempeä liike – Hyvinvointia hengittäen. Jäseniksi hyväksytään vain sisäilmasta oireilevia ja sairastavia. Osallistuminen on maksuton. Tervetuloa mukaan!

Lempeän liikkeen taustatahot keräävät kyselyin tietoa ryhmäläisten kokemuksista tulevan kehitystyön pohjaksi. Kesällä kevätkauden treenien tallenteista pääsevät nauttimaan kaikki Mopsi-sovelluksen käyttäjät.

Oulun Seudun Hengitysyhdistys saa tukea ryhmän kuluihin KKI-ohjelmasta.