Minä, astma ja kevät – vertaiskeskustelu verkossa

Aurinko paistaa, luonto herää ja untuvatakki joutaa varastoon odottamaan marraskuuta. Kevät on ihanaa aikaa useimmille. Monelle astmaa sairastavalle vuodenaika kuitenkin merkitsee karua muistutusta sairaudesta.

Puhjenneet koivunlehdet

Kuinka sinä pärjäät astmasi kanssa juuri nyt? Mitä keinoja olet löytänyt vuodenaikahaasteiden taklaamiseen? Minkälaisiin pulmiin kaipaat vinkkejä vertaisilta?

Tervetuloa keskustelemaan astmasta ja keväästä vertaisten kanssa! Verkkovertaisohjaajat Irma Saari ja Jaana Pahkamäki emännöivät juttuiltaa verkossa tiistaina 14.5. kello 18.30 alkaen. Pääset mukaan ilmoittamalla yhteystietosi verkkolomakkeella. Kun olet täyttänyt tietosi, muista painaa lähetä-nappia.

Saat sähköpostiisi osallistumislinkin, jota klikkaamalla avautuu keskustelutila. Laitteeksi tarvitset läppärin, tabletin tai älypuhelimen, josta löytyvät nettiyhteys ja äänilaite. Ohjeita ja apua liittymiseen löytyy myös.

Tapaamisiin verkossa!

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.