Elisa ja Helena virittävät keskustelua perheestä

Vaikeaa hengityssairautta sairastavien lasten vanhempien keskusteluillat jatkuvat! Kokemustoimijat Elisa Tomperi ja Helena Kummala alustavat ja kuljettavat vertaiskeskusteluja vielä tiistaina 19.9. ja keskiviikkona 11.10. kello 18 alkaen. Keskusteluillat on tarkoitettu peruskouluikäisten ja sitä nuorempien lasten vanhemmille. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu osallistujaksi lähettämällä sähköposti aluesuunnittelija Päivi Suuniitulle, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi. Saat kutsulinkin ja Skype for Business –verkkosovelluksen käyttöohjeen sähköpostiisi.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu