Ilman päivänä juhlittiin luontoa

Ilman päivä 26.8. on myös sisäilmasta sairastuneiden oma teemapäivä. Tänä vuonna päivää vietettiin eri puolella maatamme juhlimalla luontoa. Kansallispuistoissa kajahtavaa kuorolaulua päästiin ihailemaan myös iltauutisissa. Hengitysliitto ja paikalliset jäsenyhdistykset järjestivät liikuntatapahtumia, jotka olivat samalla osa ”Suomi liikkuu 100 lasissa!” –kampanjaa. Tapahtumiin lähti mukaan bussilasteittain eri hengitysyhdistysten jäseniä. Yhteensä mukana oli satoja osallistujia, mikä oli erittäin hieno asia!

Suomen luontokeskus Haltiassa Espoossa järjestettiin mukavan yhdessäolon lisäksi ohjattua kävelyä esteettömällä reitillä Maahisenkierroksella. Haukkalammen jylhissä maisemissa kaikkiaan 150 laulajaa Ylioppilaskunnan laulajista ja Tapiolan kuorosta kajautti Suomen luonnon ja itsenäisyyden kunniaksi. Repoveden kansallispuistossa kuunneltiin kuorolaulua, lenkkeiltiin ja paistettiin makkaraa. Satalinnan sairaalan alueella Harjavallassa päivän täyttivät luentojen lisäksi mm. sauvakävely ja keppijumppa. Sateinen sää ei menoa haitannut, tässä porukassa riittää vielä virtaa!